فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران خبر داد

افتتاح ۷ خط معاینه فنی سیار

افزایش ۳۸ درصدی مراجعه به مراکز

عصرخودرو - مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با اشاره به برنامه های آینده این ستاد برای افزایش مراکز معاینه فنی تهران گفت: امسال مجوز ۲ مرکز معاینه فنی جدید با ۴ خط به اضافه ۷ خط معاینه فنی سیار را در تهران داریم.

افتتاح ۷ خط معاینه فنی سیار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سید نواب حسینی منش با بیان اینکه در حال حاضر صف خطوط مراکز معاینه فنی در طول روز کمتر از یک ساعت زمان بر خواهد بود، عنوان کرد: شما می توانید به صورت آنلاین در سایت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروی تهران وارد شوید و طول صف را به صورت آنلاین برای تمامی مراکز معاینه فنی تهران ببینید. در این سایت گزینه ای وجود دارد که رنگ سبز نشان دهنده طول صف کمتر از نیم ساعت، رنگ زرد مابین یک تا سه ساعت و و رنگ قرمز بیش از 3 ساعت طول صف را نشان می دهد.

    وی با اشاره به اینکه طول صف تمامی مراکز معاینه فنی تهران در حال حاضر سبز رنگ است و ما طول صف بیش از یک ساعت نداریم، گفت: اکثر مراکز معاینه فنی تا ساعت 12شب در دو شیفت خدمات دهی می کنند. سال گذشته در روزهای پایانی سال، گزارش هایی مبنی بر این داشتیم که مردم 4 تا 8 ساعت در صف معاینه فنی بودند، اما امسال با اینکه تعداد مراجعه کنندگان کمتر نشده و حدود 38 درصد مراجعات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اما طول صف به یک ساعت هم نمی رسد.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای افزایش مراکز معاینه فنی دارید یا خیر، افزود: امسال مجوز 2 مرکز معاینه فنی جدید با 4 خط به اضافه 7 خط معاینه فنی سیار را در تهران داریم. اولین خط معاینه فنی سیار که امکان استقرار در مناطق مختلف شهر تهران را دارد نیز در مرحله بهره برداری است.

    وی در خصوص اینکه این مرکز اولین معاینه فنی سیار کشور است که با توان مهندسین داخلی ساخته شده، ادامه داد: این مرکز در روز 29 دی ماه و روز هوای پاک در ستاد معاینه فنی به بهره برداری خواهد رسید. معاینه فنی سیار این امکان را دارد که در عرض یک ساعت این خط معاینه فنی را از یک منطقه به منطقه دیگر انتقال دهد.

    حسینی منش با اشاره به اینکه از 22 منطقه تهران تنها 10 مرکز معاینه فنی وجود دارد، تصریح کرد: بنابراین برخی مناطق از مراکز معاینه فنی برخوردار نیستند و شهروندان برای گرفتن معاینه فنی باید از یک منطقه به منطقه ای دیگر بروند. به همین منظور در طرح آمایش برنامه ریزی کرده ایم که خطوط معاینه فنی سیار با اطلاع رسانی قبلی، به صورت موقت یک ماهه یا دو ماهه در مراکز مناطقی که برخوردار نیستند، مستقر شده و نسبت به انجام معاینه فنی برای شهروندان آن منطقه اقدام کنند.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دیده شده برخی از شهروندان با وجود در دست داشتن برگه معاینه فنی، در زمان فروش خودرو از آنها خواسته شده تا مجددا معاینه فنی جدیدی بگیرند، ضمن تکذیب این موضوع اظهار کرد: گرفتن برگه معاینه فنی مصوبه مجلس شورای اسلامی است و براساس قانون هوای پاک، داشتن برگه معاینه فنی برای خودروهای مشمول در مراکز تعویض پلاک الزامی شده است. پلیس راهور در زمان تعویض پلاک خودرو حتما معاینه فنی آن را چک می کند و هر خودرویی که اعتبار معاینه فنی اش ساقط شده باشد، باید نسبت به گرفتن معاینه فنی خود اقدام کند.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه معاینه فنی به پلاک خودرو کاری ندارد و در VIN  خودرو می نشیند، خاطر نشان کرد: اگر فرد خودروی خود را هم بفروشد و تعویض پلاک کند، دیگر نیازی به گرفتن معاینه فنی مجدد ندارد، چراکه براساس VIN خودرو را شناسایی می شود. VIN یک کد یونیک است که توسط راهور ناجا تولید می شود و این یونیک ویژه آن خودرو است و تغییری نمی کند. بنابراین خودرویی که معاینه فنی دریافت کرده است، نیازی به دریافت مجدد آن ندارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو