فونیکسریمکسبهتام

در مراسمی با حضور مدیران ارشد نگین خودرو و با استانداردهایی فراتر از رنو فرانسه

تعمیرگاه مرکزی نگین خودرو در غرب تهران افتتاح شد

عصر خودرو- پنجشنبه گذشته نگین خودرو میزبان خبرنگاران بود تا در مراسمی، تعمیرگاه مرکزی نگین خودرو در غرب تهران افتتاح شود. با افتتاح این تعمیرگاه مرکزی، دسترسی مشتریان نگین خودرو در غرب تهران به خدمات تعمیرگاهی آسان‌تر خواهد شد.

تعمیرگاه مرکزی نگین خودرو در غرب تهران افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، پنجشنبه‌ها معمولا جاده مخصوص کرج روز‌های خلوتی را می‌گذراند چراکه بخش عمده‌ای از شرکت‌ها در این مسیر تعطیل هستند. در این میان اما پنجشنبه گذشته در کیلومتر 5 جاده مخصوص کرج وضعیت متفاوت بود چراکه نگین خودرو خود را برای یک افتتاحیه بزرگ آماده می‌کرد.
نگین خودرو در یک سال اخیر برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه شبکه خدمات پس از فروش خود تدارک دیده است و پس از گسترش خدمات در استان‌های مختلف، این بار به سراغ تهران آمد و با تجهیز و افتتاح تعمیرگاه مرکزی نگین خودرو در غرب تهران گامی باند در افزایش دسترسی مشتریان رنو به خدمات تعمیرگاهی برداشت.
این تعمیرگاه مرکزی در فضایی به وسعت 3هزار متر مربع و بر اساس استانداردهای رنو فرانسه ساخته و تجهیز شده است و در آن خدمات کاملی ارائه می‌شود ضمن آنکه با تجهیز این مرکز به بخش صافکاری و اتاق رنگ مخصوص، از پس خدمات مربوط به این دو بخش در این مرکز انجام خواهد شد.
تعمیرگاه مرکزی نگین خودرو در غرب تهران در باند شمالی جاده خصوص کرج و در کیلومتر 5 واقع شده است و دسترسی آسانی برای ساکنین غرب تهران دارد.

تمرکز نگین خودرو بر خدمات پس از فروش
رادین پیمان فر، معاون خدمات پس از فروش نگین خودرو در این مراسم با اشاره به اهمیت خدمات پس از فروش برای نگین خودرو گفت:"با توجه به پیشی گرفتن شرکت نگین خودرو از شرکت‌های رقیب وارد کننده خودرو و کسب جایگاه نخست در حوزه فروش، در حال حاضر تمرکز اصلی فعالیت‌ها بر بهبود و ارتقا وضعیت خدمات پس از فروش است."
وی در باره وضعیت فعلی شبکه خدمات پس از فروش نگین خودرو و برنامه‌های این شرکت در این زمینه گفت:"به منظور سهولت در دسترسی به نمایندگی‌ها و دریافت خدمات با کیفیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شرکت نگین خودرو نسبت به توسعه شبکه نمایندگی‌ها اقدام کرده و قصد دارد تا پایان سال 1396 با افزایش 31 درصدی نمایندگان خود را به عدد 47 برساند. در حال حاضر 31 نماینده 3S و 6 نماینده 1S در شبکه نمایندگی‌های نگین خودرو در حال فعالیت بوده و تعداد 12 نماینده در حال استانداردسازی فضای نمایشگاه و تعمیرگاه خود هستند."
پیمان فر به ساختار نظارتی بر روند کاری نمایندگان نیز اشاره کرد و افزود:"در راستای بهبود شاخص‌های کیفی و نظارت بر عملکرد نمایندگی‌های فعال، ارزیابی‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی نیز صورت می‌پذیرد و تلاش شده است از طریق شناسایی نقاط قابل‌بهبود و تعریف اقدامات اصلاحی اثربخش، وضعیت ارائه خدمات به مشتریان ارتقا پیدا کند. بدیهی است نگین خودرو با نمایندگانی که در دستیابی به این هدف با شرکت همکاری نکنند قطع همکاری خواهد کرد."
وی درباره فعالیت‌های نگین سرویس به عنوان سرویس سیار نگین خودرو نیز گفت:"ارائه خدمات امدادی و نگین سرویس خدمتی دیگر از نگین خودرو بوده و با ارائه خدمات VIP زمینه افزایش رضایت مشتریان را بیش از پیش فراهم کرده است. تعداد 16 خودروی امدادی شرکتی در تهران و شهرستان‌ها، 2 دستگاه موتورسیکلت و 24 خودروی امدادی نمایندگی‌ها، در ناوگان امداد نگین خودرو مشغول به فعالیت هستند. با افزایش ناوگان امدادی تعداد سرویس‌های ارائه شده به مشتریان با افزایش 250درصدی به 9355 سرویس در تا پایان آذر 1396 رسیده است. همچنین میانگین زمان انتظار مشتریان نسبت به سال گذشته از 40 دقیقه به 26 دقیقه کاهش یافته است."

گسترش انبارهای قطعات نگین خودرو در کشور
در این مراسم همچنین رضا فاطمی فرد، معاون بازرگانی قطعات نگین خودرو از آخرین وضعیت توسعه قطعات یدکی محصولات رنو در کشور گفت. وی با اشاره به لزوم توجه جدی به تامین به موقع قطعات از سوی نگین خودرو گفت:"مراقبت از مشتری تعهد ماست و تکریم ارباب رجوع و دستیابی به رضایت مشتریان از راهبردهای اصلی شرکت است. برای این منظور در حوزه قطعات یدکی انبار مرکزی قطعات یدکی به استعداد حدود 6000 متر مربع از سوی نگین خودرو تجهیز و افتتاح شده است. در حال حاضر به میزان کافی قطعات یدکی برای تمام خودروهای رنو در انبار مرکزی تهیه و تدارک دیده شده است که توانایی پاسخگویی کامل شبکه نمایندگان را دارد."
وی افزود:"در حال حاضر نرخ سرویس قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های نگین خودرو بیش از 90درصد است که رقم خوبی در گروه خودرویی به شمار می‌رود و برنامه‌های شرکت برای نرخ سرویس 95درصد تنظیم شده است."
وی در زمینه تسریع در توزیع قطعات یدکی در نمایندگی‌ها گفت:"به منظور افزایش سرعت در ارائه خدمات به مشتریان، در طول یک سال گذشته در تمام نمایندگی‌های سطح کشور، انبارک‌های قطعات یدکی تجهیز و توسعه داده شده است. همچنین چندین مرکز خدمات پس از فروش توسط خود شرکت در شمال و جنوب کشور ایجاد شده است که بعنوان انبار منطقه‌ای قطعات یدکی جهت ارسال سریع‌تر به نمایندگان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعد از تحریم‌ها، تامین مستقیم از کشور فرانسه، زمان تامین قطعات یدکی را کاهش داده است و به نسبت گذشته سرعت پاسخگویی به مشتریان در قطعات را افزایش داده است."
وی افزود:"استفاده از قطعات اصلی کمپانی مادر یعنی رنو در کل شبکه مزین به هالوگرام شناسایی قطعات اصلی یکی از ویژگی‌ها و مزیت رقابتی شرکت در مقوله بازرگانی قطعات است. قیمت‌گذاری صحیح و اقتصادی قطعات یدکی، هم مزیت رقابتی ما است و هم کاهش هزینه برای مشتریان در سرویس‌های ادواری و نگهداری خودرو را به ارمغان می‌آورد. با تدبیر به دنبال آن هستیم که هزینه‌های نگهداری خودرو برای ذینفعان شرکت را به حداقل رسانیم."
وی در پایان در زمینه ارائه آپشن خودروهای رنو گفت:"به منظور بهره مندی مشتریان نگین خودرو از قطعات آپشن اصل و مورد تایید شرکت، در تمامی شوروم‌ها و نمایندگان و فروشگاه‌های قطعات تحت پوشش در کل کشور، استند قطعات آپشن نصب شده است. علاوه براین چندین مرکز نصب آپشن شرکتی در کل کشور در شهرهای تهران در سه مرکز تعمیرگاه شرق و غرب و فروشگاه پاسداران، شیراز، بابل، ساری و نمایندگی‌های سراسر کشور آماده ارائه خدمات هستند و برنامه‌ریزی در توسعه و تنوع بیشتر قطعات آپشن در خصوص محصولات جدید و قدیم در دست اقدام است."

تعمیرات بر اساس استانداردهای رنو
فرشید کریمی مهر، معاونت برنامه ریزی استراتژیک نگین خودرو نیز در این مراسم با اشاره به روند گسترش مراکز خدمات پس از فروش نگین خودرو گفت:"این هفتمین نمایندگی خدمات پس از فروش نگین خودرو در شهر تهران است و قصد داریم این روند را ادامه دهیم."
وی افزود:"این مرکز در هر شیفت کاری توانایی پذیرش تا 40 دستگاه خودرو را دارد ضمن آنکه به دلیل مجهز بودن به بخش کوئیک سرویس، بخش زیادی از سرویس‌های مورد نیاز مشتریان در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه می‌شود. در اینجا فضای کافی برای مشتریان محترم در نظر گرفته شده است تا در صورت تمایل به حضور در این مرکز در زمان تعمیر خودرو، از امکانات لازم برخوردار باشند."
وی در زمینه استانداردهای تعمیراتی در این مرکز گفت:"تمامی خدمات ما بر اساس استاندارد تعمیراتی رنو فرانسه موسوم به Care2 ارائه می‌شود و تمامی پرسنل آموزش‌های لازم در این زمینه را دیده‌اند تا بالاترین استانداردها به مشتریان سرویس‌دهی کنند."

تمام قیمت‌های ما تحت نظارت سازمان حمایت است
در حاشیه این مراسم، جمشید حسینی، مدیر عامل نگین خودرو در گفتگو با خبرنگاران، آخرین وضعیت فعالیت‌های نگین خودرو و تاثیر افزایش تعرفه واردات در قیمت خودرو را تشریح کرد. وی با بیان اینکه واردکنندگان در افزایش قیمت‌ها نقشی نداشته‌اند گفت:"ما شاهد 72درصد افزایش تعرفه هستیم که از 55 به 95 درصد رسیده است. تعداد اسقاط لازم برای واردات خودرو در شهریورماه دو برابر شده است. نرخ ارز از سال گذشته تا به حال 42درصد افزایش داشته است و همه این‌ها در قیمت خودروها موثر است. پیش از افزایش تعرفه‌ها حاشیه سود ما خیلی بیشتر از الان بود."
وی افزود:"به هیچ عنوان خودرویی با تعرفه قدیمی وارد نکردیم و با تعرفه جدید بفروشیم. قیمت بسیاری از خودروها در بازار متعلق به تعرفه‌های قدیمی است و با ورود خودروهایی با تعرفه جدید به بازار شاهد افزایش قیمت خواهیم بود و عملا می‌بینید قیمت محصولات نگین خودرو همچنان رقابتی است."
وی در زمینه نظارت سازمان‌های ذی‌ربط بر قیمت‌ها گفت:"اولین شرکتی بودیم که قیمت مدل‌های 2018 را با تعرفه جدید اعلام کردیم. آنالیز قیمت‌ها را به سازمان حمایت فرستادیم و همه هزینه‌ها و سود شرکت مشخص است. واردکنندگان اجازه دریافت سود 7درصدی را دارند و نمی‌توانند بیش از این عدد سود دریافت کنند."
وی در پایان افزود:"سال گذشته تمرکز نگین خودرو بر روی افزایش فروش بود و توانستیم رتبه اول وارد را از آن خود کنیم. امسال ضمن حفظ سهم بازار تمرکزمان بر روی گسترش و ارتقا خدمات پس از فروش است. هدف‌گذاری ما دستیابی به نرخ سرویس 95درصد است که الان روی 90درصد هستیم. در کنار این‌ها یک مرکز تست خودروها در شرق تهران در حال راه‌اندازی است که برای برند تویوتا و رنو مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود."

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم