فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

بررسی بازار انواع فیلتر مختص خودرو در ایران + فهرست قیمت

عصر خودرو- فیلترهای هوا، اتاق، روغن و بنزین از جمله قطعاتی هستند که بسیار پر‌مصرف بوده و باید با فاصله زمانی کوتاه تعویض شوند. بازار فیلتر ایران از تولیدات بخش داخلی به صورت عمده تأمین می‌شود و خوشبختانه حجم تولید کارخانه‌های ایرانی، کفاف بازار عرضه و تقاضای داخلی را می‌دهند و از این نظر، کشور واردات چشمگیری ندارد. از این رو بازار فیلتر به غیر از فیلتر بنزین و اتاق، روی انگشت تولید‌کنندگان داخلی می‌چرخد.

بررسی بازار انواع فیلتر مختص خودرو در ایران + فهرست قیمت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در این مطلب سعی خواهیم داشت تا علاوه بر تهیه گزارشی از وضعیت بازار مشکلات مشتری‌ها را نیز بیان کنیم تا اگر قصد مراجعه به این بازار را دارید، با اطلاع کامل به بازار انواع فیلتر سر بزنید. ضمنا در پایان نیز فهرستی مبسوط از آخرین قیمت‌های انواع فیلتر برای شما تهیه کرده‌ایم که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

    در این بازار چه می‌گذرد؟
    آنچه که در این بازار مسلم است، فروش بسیار بالای فیلترهای ایرانی از جمله برندی خوشنام و با اعتبار در این زمینه (فیلتر سرکان) است. فیلترهای ایرانی به یمن قیمت‌های ارزان و همچنین کیفیت بسیار بالا، امروزه فروش بسیار خوبی دارند. برای بازاریان آنچه که در مورد فیلتر اهمیت ویژه‌ای دارد، کیفیت مناسب کاغذ و همچنین کیفیت حلقه‌های فلزی دور فیلتر برای حفظ شکل فیلتر در درازمدت است. اما در این بازار آنچه که موجب شده تا برخی مشتری‌ها ناراضی باشند، خرید فیلترهای تقلبی است چراکه در حال حاضر با خرید یک دستگاه فیلترسازی، کاغذ بی‌کیفیت و دو اپراتور دستگاه می‌توان خط تولید فیلتر هوا راه انداخت و با قیمت کمتر نسبت به نمونه‌های اصلی و در نتیجه، فروش بیشتر، سود خوبی را از این راه به جیب زد. بنابراین همچنان توصیه می‌کنیم ضمن مراجعه به فروشندگان معتبر، به درج دقیق نام برند مد‌نظرخود ‌روی جعبه و همچنین لوگوی آن توجه ویژه داشته باشید.
    سایر فیلترهای اسپرت موجود در بازار نیز از کشورهای ترکیه و امارات متحده عربی تامین می‌شود که خود از کشورهای آلمان، فرانسه و یا انگلیس انواع فیلترها را به کشورشان وارد می‌کنند. ضمن آنکه باید خاطرنشان کرد چون این فیلترها با ارز دلار خریداری می‌شوند، قیمت آنها در مقایسه با فیلترهای معمولی ممکن است بیش از 10 برابر باشد.
    در مورد فیلترهای بنزین و اتاق نیز باید خاطر نشان کرد صنعت داخلی ضعف بزرگی نشان داده و در این حوزه محصولات سایر کشورها و خصوصا چین فروش بالایی در بازار دارند. حقیقتا نمی‌توان به کیفیت آنها اعتماد چندانی داشت اما به هر حال به علت کمبودهایی که مشاهده می‌شود مشتری چاره‌ای جز خرید فیلتر ساخت چین ندارد. اما در مورد فیلترهای روغن نیز قضیه برعکس بوده و فیلترهای روغن ایرانی در بازار فروش قابل توجه و البته کیفیت مناسبی دارند.
    همچنین در انتها باید اذعان داشت کشورمان امروزه به مدد تولیدکنندگان برتر در این صنعت به عنوان یکی از صادرکنندگان فیلتر در غرب آسیا به شمار می‌رود و صادرات فیلتر هوا  و همچنین روغن به کشورهای همسایه همچنان با تیراژ بالا ادامه دارد.

    نویسنده: محمد مُلکی زاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو