فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا:

افزایش ۱۳ درصدی شماره‌گذاری خودرو در ۹ ماهه امسال

انتخاب شماره پلاک به صورت رندومی و سیستماتیک

عصر خودرو- رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در خصوص انتخاب پلاک خودروها به صورت زوج و فرد گفت: سامانه شماره‌گذاری به صورت رندوم، پلاک‌ها را انتخاب کرده و در این سامانه، شخص دخیل نیست؛ حتی ممکن است سامانه، پلاک‌ها را به ترتیب صادر نکند.

افزایش ۱۳ درصدی شماره‌گذاری خودرو در ۹ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا به آمار شماره‌گذاری خودروها در 9 ماهه امسال پرداخت و گفت: در شماره‌گذاری نو شماره‌ها تقریباً 13.5 درصد افزایش داشته‌ایم.

     

    وی گفت: در این بازه زمانی یک میلیون و 60 هزار خودروی داخلی شماره‌گذاری شده‌اند که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

    رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در خصوص شرایط شماره‌گذاری خودرو اعلام کرد: طبیعتاً برای شماره‌گذاری یک خودروی اصیل مدارک و مستنداتی لازم است؛ برای خودروهای وارداتی گواهینامه گمرکی و برای خودروهای داخلی سند فروش کارخانه و برگ‌سبز لازم است؛ همچنین کارت شناسایی معتبر، معاینه فنی، بیمه شخص ثالث و مدارک احراز سکونت.

    وی با اعلام این مطلب که 10 درصد نقصی‌های مدارک برای تعویض پلاک در خصوص احراز سکونت مراجعه‌کنندگان است، گفت: سند مالکیت یا سند اجاره‌ای که دارای کد رهگیری باشد به همراه قبوض آب و برق و گاز می‌تواند تأییدکننده محل سکونت مراجعه کننده باشد.

    سرهنگ محمدی ادامه داد: گواهی اشتغال به کار با ذکر آدرس برای کارکنان دولت و نیروهای مسلح و همچنین گواهی تحصیلی از مدرسه محل تحصیل فرزند نیز می‌تواند در زمره مدارک لازم برای احراز سکونت تلقی شود.

    این مقام ارشد پلیس راهور در خصوص برخی درگیری‌ها در هنگام تعویض پلاک، گفت: بیشتر مشکلاتی که شاهد آن هستیم آن است که خودرو به صورت قولنامه یا وکالتی خریداری شده و خریدار پول را کاملاً تسویه کرده و برای شماره‌گذاری با وکالتنامه مراجعه می‌کند.

    وی ادامه داد: در برخی موارد خودرو اصالت نداشته یا سرقتی است و در چنین مواقعی خریدار هم پول را از دست داده و هم با چنین مشکلی مواجه شده است.

    رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در مورد سندنمرهگفت:‌ افراد شیاد و سودجو، خودروهای واژگون‌شده یا سوخته را با قیمت نازل خریداری کرده و سارقان برای آنها خودروی مشابه آن را سرقت می‌کنند و این افراد مشخصات خودروی سوخته یا واژگون‌شده را به صورت دست‌کوب بر روی خودرو سرقتی درج می‌کنند.

    سرهنگ محمدی به شهروندان توصیه کرد: قبل از شماره‌گذاری خودرو از تسویه نهایی با فروشنده پرهیز کنند.

    وی افزود: در مراکز شماره‌گذاری کارشناسان این مرکز اصالت خودرو را از لحاظ دو تکه نبودن، سندنمره و تغییرات دیگر می‌سنجند و در کنار اصالت مدارک دیگر نسبت به شماره‌گذاری آن اقدام می‌کنند.

    رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در خصوص انتخاب پلاک خودروها به صورت زوج و فرد گفت: سامانه شماره‌گذاری به صورت رندوم، پلاک‌ها را انتخاب کرده و در این سامانه، شخص دخیل نیست؛ حتی ممکن است سامانه،  پلاک‌ها را به ترتیب صادر نکند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو