فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیسیون انرژی خبر داد؛

افزایش دوبرابری تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس با افتتاح فاز دوم

عصر خودرو- رییس کمیسیون انرژی مجلس از افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در لایحه بودجه ۹۷ اعضای کمیسیون انرژی تلاش کرده اند سهم شرکت ملی نفت را از ۱۴.۵ درصد به سه ۱۴.۵ درصد افزایش دهند.

افزایش دوبرابری تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس با افتتاح فاز دوم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، فریدون حسنوند در جلسه اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، با اشاره به سفر اعضای کمیسیون انرژی به استان هرمزگان، گفت: اعضای کمیسیون به دعوت نمایندگان و استاندار هرمزگان در این استان حضور یافتند و ضمن بازدید از فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس از فاز دوم این مجموعه نیز بازدید کردند.

    حسنوند بیان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از افتخارات ملی در خودکفایی تولید بنزین، جلوگیری از واردات و خروج ارز از کشور است.

    وی عنوان کرد: وزارت نفت وعده داده است که واحد «ترین 2» پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد مدار خواهد شد و تولید کنونی بنزین این مجموعه دو برابر خواهد شد.

    رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زمان بهره برداری فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سوی مسئولان پیش از پایان سال 96 عنوان شده است، افزود: با افتتاح فاز دوم، تولید پالایشگاه به دو برابر افزایش می یابد و این افزایش سهم مهمی در خودکفایی کشور در تولید بنزین و جلوگیری از واردات بنزین ایفا می کند.

    نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اعضای کمیسیون انرژی از پروژه های نفتی و گازی قشم، در بخش فلات قاره بازدید می کنند تا جمع بندی مصوبات این سفر در کمیسیون انجام شود و در صحن علنی بتوان در حوزه اعتبارات و بودجه ها به این مجموعه های نفتی و گازی کمکی کرد.

    وی بر ضرورت استفاده از نیروهای بومی در بخش پیمانکاران و نیروهای دسته اول و دوم به استناد ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه تأکید کرد و افزود: خوشبختانه وزیر نفت این موضوع را ابلاغ کرده و انتظار داریم این وزارتخانه در استان هایی که این شرایط را دارا هستند به طور حتم آن را به کار ببندد.

    حسنوند با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده تولید بنزین در کشور افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه 97 اعضای کمیسیون انرژی تلاش کرده اند سهم شرکت ملی نفت را از 14.5 درصد به سه 14.5 درصد افزایش دهند.

    وی در تشریح افزایش سهم شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: 14.5 درصد طبق برنامه گذشته افزایش خواهد یافت، 14.5 از تولید خالص گاز و 14.5 درصد دیگر از فروش نفت داخلی که در واقع به توان مالی پروژه های وزارت نفت کمک خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط