فونیکسریمکسبهتام

داستان طراحی مبتکرانه نیسان جوک

عصر خودرو- هدف از حیات شرکت نیسان خلق خودروهای جدید و فوق­‌العاده است. هدف نیسان این نیست که خودرویی بسازد که فقط افراد را به مقصد برساند؛ خودروهای نیسان باید منحصر­به­‌فرد و هیجان­‌انگیز باشند.

داستان طراحی مبتکرانه نیسان جوک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، خودروهای نیسان از نظر طراحی، نحوه رانندگی و حسی که در شما ایجاد می­‌کنند بالاتر از حد متوسط هستند. در خودروهای نیسان نوآوری وجود دارد. نیسان خالق نوآوری‌های هیجان‌­انگیز است.

    اشتیاق نیسان به نوآوری بیش از هر خودروی دیگری، در کراس‌­اوور کوچک جوک نمایان است. طراحی جسورانه، کابین شاد و هیجان­‌انگیز و ترکیب خلاقانه یک خودروی خانوادگی با یک کراس‌­اوور و SUV، جوک را تبدیل به مظهر هدف اصلی نیسان در ایجاد نوآوری و هیجان کرده است.

    آیا تابه‌حال پیش آمده است که یک نیسان جوک در خیابان ببینید و نخواسته باشید برای بار دوم نگاهی به آن بیندازید؟ مسلماً پاسخ این سؤال منفی است. داستان طراحی خلاقانه نیسان جوک از آن داستان­‌هایی است که افراد بسیاری مشتاق شنیدن آن هستند؛ و ما این داستان را با شما در میان می‌گذاریم.

    طراحان نیسان هنگامی‌که مفهوم جوک را در ذهن خود به تصویر می­‌کشیدند به دنبال این بودند که اشتیاق و احساس کسی که عاشق ماجراجویی است را مجسم کنند. رانندگی در مسابقات رالی بخش اصلی این ماجراجویی را تشکیل می­‌داد. این تصویر به همراه اشتیاق فراوان به ایجاد نوآوری، در تار و پود پروژه نیسان جوک نفوذ کرد. برای جلب‌ توجه چنین ماجراجویانی باید چیز جدیدی به آن‌ها نشان دهید؛ و آن چیز جدید، نیسان جوک است.

    ظاهر جوک جسورانه است. برخلاف بسیاری از خودروها، ابعاد بدنه جوک متناسب با چرخ­های آن طراحی شده است که به‌صورت جالبی از بدنه خودرو بیرون زده‌­اند. جوک بدون از دست دادن چابکی لازم، بدنه قوی و مستحکمی دارد تا اطمینان حاصل شود که سرنشینان هم در محیط شهری و هم در جاده امنیت کافی دارند.

    طراحی مدور چراغ‌های جلوی جوک الهام گرفته از خودروهای رالی سال گذشته است که اغلب مانند خودروهای کلاسیک، چراغ‌های جلوی مدور داشتند. برخی از قسمت­‌های بدنه جوک از خودروهای دیگر در خط تولید نیسان به عاریت گرفته شده‌اند. سقف صاف و بدون انحنای جوک شباهت اندکی به نیسان GT-R دارد و چراغ‌های عقب آن‌که شبیه بومرنگ هستند از نیسان 370Z به الهام گرفته شده­‌اند.

    طراحان نیسان داخل کابین جوک را طوری طراحی کرده­‌اند که سیاحتی هیجان‌انگیز برای ماجراجویان باشد. کنسول وسط جوک شبیه باک موتورسیکلت است که مانند بیشتر قسمت­‌های خودرو، الهام گرفته از موتورسیکلت‌های رالی است. نمای صفحه پشت آمپر مانند یک تندیس، با دقتی بسیار زیاد طراحی شده است. ترکیب بافت و تزئینات داخل کابین جوک در راننده ماجراجوی آن حسی ایجاد می­‌کند که انگار سوار بر یک خودروی اسپرت خالص و هیجان­‌انگیز است.

    نیسان با خلق جوک از مرزهای طراحی جسورانه و نوآوری فراتر رفته است. جوک خودرویی است که توجه شما را به خود جلب می­‌کند و به‌راحتی از ذهن شما بیرون نمی­‌رود. جوک خودرویی است که راننده ماجراجو می‌تواند در آن خیال­‌پردازی کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو