فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

مروری بر روند حضور ولوو تراکس در آمریکا؛ از سرزمین شمالی

عصر خودرو- بخش سنگین‌سازی ولوو تنها شرکت غیرآمریکایی موفق در بازار آمریکای شمالی است که خود به طور مستقیم در این میدان حاضر است و این حضور مثل مرسدس بنز و DAF از طریق شرکایشان نیست.

مروری بر روند حضور ولوو تراکس در آمریکا؛ از سرزمین شمالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ولوو در بازاری در حال رسیدن به موفقیت‌های روز‌افزون است که مشتریان و خریداران این منطقه، اساسا ذائقه‌ای خاص دارند و تفاوت‌های ظاهری و ساختاری بین کامیون‌های این بخش از دنیا با ساخته‌های اروپایی ولوو، ریشه‌ای و بنیادین است. اما در سال‌های اخیر ولوو بسیار خوب عمل کرده ‌و هر چند تا رسیدن به رتبه اول بازار، راه بسیار سخت و دشواری در پیش دارد، اما از دیگر عضو مجموعه‌اش یعنی ماک که نمادی از کامیون‌های آمریکایی محسوب می‌شود، عملکرد بسیار بهتری از خود نشان داده است.

    خیز بزرگ ولوو
    ولوو خیز خود را برای ورود به آمریکای شمالی از دهه 50 میلادی آغاز کرد که در ابتدا به نمایش چند محصول دماغ‌دار اروپایی گذشت. این شرکت اروپایی در سال 1959 سه مدل تایتن، استارک و وایکینگ را در آمریکا به نمایش گذاشت و عرضه آنها را آغاز کرد که این به معنی حضور در بازاری بسیار خاص و البته سنتی بود که بزرگان آمریکایی همچون اینترنشنال، وایت، کنوورث، ماک، فریت لاینر و... در آن یکه‌تازی می‌کردند. اولین شروع جدی ولوو در بازار آمریکای شمالی در سال 1971 رقم خورد که 8 دستگاه کامیون بی‌دماغ F86 برای آزمایش و تست وارد آمریکا شدند و با پشت سر گذاشتن موفق این آزمایش‌ها، در سال 1974 اولین عرضه این خودرو در ایالت‌های شمالی آمریکا آغاز شد. دومین مرحله در تاریخچه حضور ولوو در آمریکا به سال 1981 باز‌می‌گردد که این شرکت برای محکم‌تر‌کردن جاپای خود اقدام به خرید کمپانی معروف white motor کرد تا از این پس محصولات خود و وایت را با نام‌های وایت، ولوو و اتوکار که نامی قدیمی در تولید کامیون در آمریکا محسوب می‌شد و حالا در تملک وایت بود، به فروش برساند. در راستای افزایش دامنه حضور، ولوو با جنرال موتورز در سال 1988 اقدام به عقد قرار‌داد همکاری کرد تا محصولاتی با نام‌های WhiteGMC نیز در سبد ساخته‌های این گروه قرار بگیرد اما این نحوه روند عرضه خودرو‌های تولیدی در سال 1995 به پایان راه خود رسید چرا که ولوو حالا قوی‌تر از گذشته شده بود و زمان آن بود که محصولاتش را فقط با نام خود به بازار عرضه کند. سومین حرکت ولوو برای محکم‌تر‌کردن حضور خود در بازار آمریکای شمالی در سال 2000 اتفاق افتاد که به موجب آن، بخش‌هایی از سهام رنو تراکز توسط ولوو خریداری شد تا به این صورت ولوو بتواند نام معتبر و معروف این منطقه یعنی ماک را نیز تصاحب کند و شهرت آن را برای افزایش بازار فروش خود به کار گیرد.

    ولوو L375 معروف به استارک، از اولین سری کامیون های عرضه شده توسط ولوو در آمریکای شمالی است.

     

    در سال 1971 به منظور تست و بررسی کارایی کامیون های ولوو، 8 دستگاه سری F86 وارد این منطقه شد. این کامیون به همراه مدل دماغ‌دار N86 از سری system8 ولوو بودند.

     

    ولوو تایتن اولین کامیون تولیدی ولوو با موتور توربودیزل و ترمز‌های بادی بود که بعد‌ها کابین آن در ساخت سری‌های دماغ‌دار system8 استفاده شد. تایتن بعد‌ها نسخه بدون دماغ نیز پیدا کرد که اساس روی کار آمدن سری F86 شد و برای سری دماغ‌دار N ولوو نیز تایتن دماغ‌دار مورد استفاده قرار گرفت.

     

    کشنده‌ای با ظاهر ولوو و نام whiteGMC

     

    کشنده وایت با جلوپنجره‌ای به شکل ولوو. این کار برای آشنایی بیشتر بازار با ولوو صورت می‌گرفت چرا که ولوو برندی تازه‌وارد بود و بازار هنوز شناختی نسبت به آن نداشت.

     

    نویسنده: مهندس علیرضا داودی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو