فونیکسریمکسبهتام

بررسی خودرو BMW i۸

عصر خودرو -ب ام و i۸ برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی و سپس در سال ۲۰۱۵ به بازار های جهانی عرضه شد.

بررسی خودرو BMW i۸
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰
  • 1
  • 1
  • بررسی خودرو BMW i8

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوانt بخش زیادی از افراد تا همین چندی پیش معتقد بودند که خودروهای اسپرت باید از پیشرانه های دارای حجم بالا که قدرت زیادی هم تولید می کند برخوردار باشد و خودروهای هیبریدی هم اکثرا اتومبیل هایی با چهره ی نچندان جالب هستند. اما کمپانی آلمانی بی ام و با معرفی i8 در سال 2013 و عرضه آن در بازار های جهانی در سال 2015 عمده ی این تفکرات و نظرات را دچار مشکل و تردید کرد.

این کمپانی آلمانی با عرضه i8 که از طراحی اسپرت و جوان پسند و پیشرانه هیبریدی برخوردار است  سبب شد تا برخی از کمپانی های خودروسازی در عرضه تولید خودروهای اسپرت با موتور های قدرتمند تجدید نظر کنند.

بدنه ی فیبرکربنی این خودرو که در برخی نقاط آن از آلومینیوم ساخته شده موجب شد تا i8 خودرویی سبک وزن باشد از مشخصه های طراحی بدنه این خودرو می توان به یک نوع کمربند V شکل سیاه رنگ اشاره کرد. این طرح از روی کاپوت تا عقب اتومبیل کشیده شده است. البته اطراف قسمت جلویی این طرح V با نوارهایی همرنگ بدنه تزئین شده اما چراغ های جلوی این خودرو که شاید نمونه ای از خودروهای آینده باشد تماما از LED بوده و جلوپنجره آن هم همان جلوپنجره دو تیکه اما  اندکی کم ارتفاع تر و عریض تر از دیگر تولیدات بی ام و است.

در بخش جانبی شاهد برآمدگی قسمت پایین در که به صورت مواج به سمت بالا حرکت کرده و تورفتگی درب ها خواهیم بود.

طراحی چراغ های عقب مانند چراغ LED کاسه ای شکل چراغ های جلو بوده و هماهنگی مناسبی با طراحی نمای جلویی خودرو دارد .

ابعاد این خودروی اسپرت شامل طول 4689 و عرض 1942 و ارتفاع 1298 میلیمتر است.

 

کابین داخلی این خودرو از مواد قابل بازیافت تشکیل شده تا همسو با پیشرانه هیبریدی اش باشد.

کنسول i8 به منظور دسترسی مطلوب راننده به آن به سمت سرنشین طراحی شده که در قسمت بالای آن یک صفحه نمایش 8.8 اینچی که بخش زیادی از اطلاعات خودرو در آن به نمایش می گذارد به کار گرفته شده است.

محفظه های تهویه هم به سبب نوع طراحی کابین چهار ضلعی های ناهمگونی بوده و جنس عمده بخش های داخلی این خودرو از چرم و مواد قابل قبولی تشکیل شده که شاید برای برخی حس لوکس سواری را ایجاد کند.

پنل پشت فرمان هم به تبعیت از سبک طراحی این خودرو مدرن جالب توجه طراحی شده است.

بی ام و i8 دارای امکانات رفاهی نظیر اینترنت مجهز به TELE service برای رفع عیب خودرو از راه دور, مجهز به BMW APP (اپلیکیشن بی ام دبلیو قابل نصب بروی اپل واچ برای قفل و باز کردن خودرو و سایر امکانات دیگر) ,20 گیگابایت جافظه جانبی, 6 ایربک, چراغهای جلو تطبیقی, کنترل اتوماتیک محدوده چراغ جلو,چراغ روز ,چراغهای عقب LED, کنترل پایداری دینامیکی ABS, (سیستم ضد قفل ترمز), EBD (توزیع نیروی ترمز الکترونیکی) ,دوربین عقب سرعت سنج ,پور ویندوز – جلو و عقب, کنترل پایداری خودرو (VSC) ,عقب پنجره Defogger الکتریکی, Sunroof, کروز کنترل تنظیم شیب فرمان تعداد بلندگوهای 6 , صندلی های عقب تاشو, صندلی های چرم سوکت 12 ولت, اندازه چرخ 20, بلوتوث ,صفحه نمایش 8.8 اینچ ,سانروف, یواس بی, سنسور پارک, AUX , کنترل صوتی بر روی فرمان ,کروز کنترل روی فرمان و کیت تعمیر تایر است.

 

بی ام و از یک پیشرانه بنزینی 1٫5 لیتری که 231 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر را تولید کرده بهره مند است که وظیفه ی انتقال این قدرت توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته به چرخ های عقب بوده اما موتور هیبریدی 131 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متری را تولید خواهد کرد.

نیروی این پیشرانه از طریق جعبه دنده اتوماتیک two-stage به چرخ های جلو منتقل می شود. باتری i8 از نوع ولتاژ بالا، لیتیومی – یونی با خنک کننده مایع و ظرفیت قابل استفاده 5 کیلو وات است.

ترکیب موتور بنزینی و برقی قدرتی معادل 362 اسب بخار تولید خواهد کرد که سبب خواهد شد این خودرو ظرف مدت 4.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد .

تکنولوژی بهره گرفته شده در شاسی i8 دارای ویژگی هایی همچون محور جلوی دو جناغی، محور عقب پنج اتصاله، غربیلک فرمان الکترونیکی، کنترل متغیر کمک فنرها و چرخ های آلیاژ سبک 50٫8 سانتیمتری است.

ویژگی های ایمنی این خودرو شامل کنترل پارک کردن، سیستم کنترل کروز با عملکرد ترمز، سنسور باران و عملکرد تماس اضطراری هوشمند، بسته انتخابی پشتیبان راننده همراه با پشتیبان سیستم روشنایی، دوربین دید عقب، دید پیرامونی، اطلاعات محدودیت سرعت شامل اطلاعات ورود ممنوع، اخطار برخورد با عابران پیاده و عملکرد ترمز، نمایش اطلاعات وضعیت پیش روی راننده، اطلاعات ترافیک و خدمات جابجایی ویژه BMW i است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو