فونیکسریمکسبهتام

مافی:

حذف طرح ترافیک، باری بر دوش مردم می‌گذارد

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: این طرح نمی‌تواند جامع و کامل باشد. اخذ عوارض باری بر دوش مردم می‌گذارد و مشکل‌زا است. این طرح همه جوانب را ندیده و به نظرم در بحث کارشناسی آن هنوز جای حرف وجود دارد.

حذف طرح ترافیک، باری بر دوش مردم می‌گذارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، پروانه مافی در خصوص حذف طرح ترافیک، بیان کرد: اگر این طرح تمام جوانب و مشکلات حوزه ترافیک شهری را می‌دید و قسمتی از آن مربوط به بحث اخذ عوارض بود، قابل قبول بود؛ اما این طرح کامل نیست و همه جوانب در آن دیده نشده است چون فرآیند اجرای طرح در آن نیامده است، حتی اعضای شورای شهر نیز نسبت به طرح هنوز ابهاماتی دارند. این طرح باید در صحن شورای شهر مطرح شود و مباحث کارشناسی آن بررسی شود و در حقیقت مهر تایید بخورد. اکنون این طرح روشن نیست و فضای آن مبهم است.

    مافی خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور ما عوارضی که برای حمل و نقل شهری داده می‌شود، پایین است. ماشین‌های گران قیمت در شهر رفت و آمد می‌کنند اما به نسبت عوارضی که باید پرداخت کنند، مبلغ پایینی را می‌پردازند. این طرح باید همه سو نگر باشد و همه موارد را در نظر بگیرد. ما می‌توانیم محدوده‌هایی را در شهر مشخص کنیم که فقط وسایل حمل و نقل عمومی در آن رفت و آمد کنند و به هیچ وجه فروش طرح برای ورود به این نواحی اتفاق نیفتد.

    وی در ادامه گفت: این طرح را می‌شود خیلی وسیع‌تر و با نگاه به نفع عمومی تنظیم کرد. اگر در این طرح اصلاحات لازم صورت گیرد و شورای شهر تهران نگاه کارشناسی به آن داشته باشد و سپس مطرح شود؛ می‌تواند طرح خوبی شود.

    مافی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده با اجرای این طرح، ترافیک صبح و عصر 20 درصد کاهش می‌یابد، گفت: بعید می‌دانم که با اجرای این طرح شاهد کاهش ترافیک باشیم چرا که فرآیند اجرایی در طرح مطرح نشده است. اجرای این طرح جای بحث دارد. اینکه هر خودرویی در هر جای شهر بخواهد رفت و آمد کند، مستلزم پرداخت عوارض است، اجرای این فرآیند نیاز به تعریف دارد. از نظر من پیش‌بینی درستی نیست چرا که اخذ عوارض به این صورت باری بر دوش مردم می‌گذارد و مشکل‌زاست. شاید به اندازه‌ای اجرای این طرح بتواند مشکلات مالی شهرداری را رفع و رجوع کند اما به نظرم این پیش‌بینی برای حل مشکل ترافیک مورد توجه نیست.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو