فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۱۶ درصدی تصادف در چهارمحال و بختیاری

عصر خودرو- رئیس پلیس راه چهارمحال وبختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون مجموع تصادفات فوتی، خسارتی و جرحی در استان ۱۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۶ درصدی تصادف در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ رحمت الله نجفی افزود: در این مدت تعداد متوفی تصادفات 6درصد کاهش،اما تصادفات منجر به جرح 40 درصد افزایش و مجروحان حوادث رانندگی 17 درصد افزایش داشته است.
    وی گفت:31 درصد حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی استان براثر واژگونی خودرو بوده است که این واژگونی ها به دلیل سرعت غیر مجاز و خواب آلودگی راننده اتفاق افتاده است.
    نجفی اظهار کرد: انحراف به چپ 31 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 31 درصد، تغییر مسیر ناگهانی 2 درصد، خستگی و خواب آلودگی 5 درصد، بی توجهی به جلو 16 درصد، رعایت نکردن حق تقدم 10 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.
    وی افزود:در این مدت 61 درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری ، 23 درصد مربوط به وانت‌بارها، 6 درصد مربوط به موتور سیکلت، 8 درصد مربوط به کامیون‌ها و 2 درصد مربوط به وسایل نقلیه است.
    رئیس پلیس راه استان خاطر نشان کرد: در 9 ماه امسال 15 درصد تصادفات از ساعت 24 تا 8 صبح و 64 درصد تصادفات از 8 صبح تا 20 شب و در ساعت 20 تا 24 شب نیز 21 درصد تصادفات استان رخ داده است.
    وی گفت: طی این مدت 37 درصد تصادفات رخ داده در محورهای استان در محدوده 30 کیلومتر مانده به شهرها و 63 درصد تصادفات بیش از 30 کیلومتر بعد از شهرها بوده است.
    به گفته وی، 71 درصد تصادفات مربوط به محورهای اصلی، 24 درصد جاده‌های روستایی و 5 درصد مربوط به جاده‌های فرعی استان بوده است.
    نجفی اظهار کرد:در این مدت زمانی 6 درصد تصادفات مربوط به عابرین پیاده بوده است.
    به گزارش ایرنا، محورهای مواصلاتی استان چهارمحال وبختیاری از محور های پرتردد و ارتباط بین جنوب و مرکز کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط