فونیکسریمکسبهتام

افزایش تعرفه‌ها روش درمانی نیست

حباب قیمتی خودروهای وارداتی نمی‌ترکد

عصر خودرو- یک کارشناس خودرو با اشاره به اینکه خودروسازی برای ارتقاء خطوط تولید و قطعات جدید احتیاج به سرمایه‌گذاری خارجی دارد، گفت: اگر چه سایت ثبت سفارش باز شده اما حباب قیمتی خودروهای وارداتی از بین نمی‌رود.

حباب قیمتی خودروهای وارداتی نمی‌ترکد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، امیرحسین کاکایی  با اشاره به تعرفه‌های جدید پیشنهادی دولت درباره واردات خودرو تصریح کرد: دولت در چند سال گذشته تعرفه‌ها را به حد معقولی رسانده بود اما این افزایش تعرفه‌ها این پیغام را می‌دهد که صنعت خودروسازی کشور به شدت تحت حمایت است و این تحت حمایت بودن از این جهت که صنعت‌گران کار خود را در آرامش انجام می‌دهند وضعیت خوبی است اما سوال این است که این تعرفه ها مشکل صنعت خودرو را حل می‌کند یا خیر و به عبارتی این کار درمان است یا مسکن؟

    او در ادامه افزایش بی‌پشتوانه تعرفه‌ها را گامی به عقب دانست و گفت: افزایش تعرفه‌ها برای صنعت خودرو روش درمانی نیست و خودروسازی برای ارتقاء خطوط تولید و تولید قطعات جدید احتیاج به سرمایه‌گذاری خارجی دارد، به علاوه اگر تعرفه‌ها به صورت بی‌پشتوانه بالا برود دوباره چند سال به عقب برمی‌گردیم.

    کاکایی با اشاره به مشکلات اساسی صنعت خودرو و لزوم  رسیدگی به این مشکلات همگام با افزایش تعرفه‌ها اظهار کرد: رسیدگی به فضای کسب و کار و نرخ سود بانکی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی از جمله این مسائل است که باید هم زمان با بالا بردن تعرفه‌ها به آنها رسیدگی شود.

    این کارشناس خودرو افزایش ‌ها را مانعی برای پیشرفت خودروهای داخلی دانست و خاطرنشان کرد: این تعرفه‌ها جلوی معلول را می‌گیرد نه علت، و اگر ما جلوی واردات را بگیریم خودروهای تولیدی ما قابلیت رقابت با خودروهای خارجی را نخواهند داشت.

    او  درباره از بین رفتن حباب قیمتی خودروهای وارداتی بعد از باز شدن سایت ثبت سفارش تصریح‌کرد: حباب قیمتی ایجاد شده از بین نمی‎‌رود و احتمالا شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود و خودروهایی مثل لکسوس و و ب ام و افزایش قیمت چشمگیری را در پیش خواهند داشت.

    کاکایی ادامه داد: وقتی تعرفه 45 درصد بود خودروی 100 میلیونی 145 میلیون می‌شد اما با تعرفه 90 درصد همین خودرو به 190 میلیون می‌رسد و قیمت خودرو تا حدود 50 میلیون افزایش پیدا می‌کند.

    وی با اشاره به مشکلات فضای کسب و کار و ساختار تولید در صنعت خودروسازی تصریح کرد: تاثیر افزایش تعرفه‌ها بر خودروهای داخلی این است که خودروسازان فعلا با آرامش روبه رو می‌شوند اما ساختار تولید و فضای کسب و کار ما با اشکال مواجه است یعنی روی کیفیت کار نمی‌شود و تضمینی در رساندن کیفیت و به موقع رساندن خودروهای جدید به بازار وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو