فونیکسریمکسبهتام

تعویض سالانه ۳۰۰ هزار مخزن سی.ان.جی در کشور

عصر خودرو- رئیس دبیرخانه دائمی سی.ان.جی گفت: سالانه ۳۰۰ هزار مخزن سی.ان.جی در کشور با اعطای تسهیلات بانکی تعویض می شود.

تعویض سالانه ۳۰۰ هزار مخزن سی.ان.جی در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا،محسن مشایخی روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز طرح ملی تعویض مخازن فرسوده خودروهای گازسوز در شهرک صنعتی لیا قزوین به خبرنگار ایرنا گفت:با توجه به انفجار تعدادی از مخازن خودروهای گازسوز در کشور برای تامین امنیت مسافران و خودروهای دوگانه سوز از یک سال قبل وارد عمل شدیم.
    وی افزود:بسیاری از این مخزن ها در آغاز اجرای این طرح در سال 82 به صورت غیرقانونی وارد کشور می شد که به انفجار این مخازن بعد از طی مدتی منجر شد.
    وی افزود:طی دهه گذشته بیش از 2 میلیون تبدیل های زیرزمینی و غیرقانونی مخازن خودروها در کشور صورت گرفته که 63 مورد این مخازن وارداتی و غیراستاندارد تاکنون منفجر شده اند.
    این مسئول ادامه داد:با پست بانک جمهوری اسلامی برای اعطای تسهیلات در این زمینه اقدام کرده ایم و این بانک اعطای تسهیلات برای تعویض 300 هزار مخزن را طی یکسال از منابع داخلی تقبل کرده است.
    مشایخی خاطر نشان ساخت:405 شعبه پست بانک در سراسر کشور آماده پذیرش متقاضیان تعویض مخازن سی.ان.جی هستند و ثبت نام از فردا آغاز خواهد شد.
    وی افزود:تمامی مجوزهای داخلی لازم اخذ شده است و سازندگان مخزن ها برای قبول این طرح وارد عمل شده اند.
    رئیس دبیرخانه دائمی سی.ان.جی کشور افزود: امروز 256 مخزن سی.ان.جی برای چهار استان اصفهان،تهران،مرکزی و خوزستان از شهرک صنعتی لیای قزوین بارگیری شد و این طرح رسما دراین چهار استان به مدت یک ماه آغاز می شود.
    وی تصریح کرد: سامانه اینترنتی www.tavizmakhzan.ir به همین منظور طراحی شده که همه مراحل از ثبت نام تا هدایت مشتری به بانک عامل، تشخیص تعویض مخزن، تاییدیه بازرسی و خروج خودرو همراه با کد رهگیری در آن انجام می شود.
    این مسئول ادامه داد:امیدواریم کاستی ها و نواقص موجود را در طرح آزمایشی در مدت یکماهه مرتفع کرده و برای اجرای کلی در سطح کشور اقدام کنیم.
    وی افزود: بیش از پنج میلیون و 300 هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز در کشور وجود دارد که 2 میلیون آنها تبدیل غیرمجاز بوده و فاقد شناسنامه است.
    مشایخی با بیان اینکه زیرساخت های کشور برای توسعه استفاده از مخازن گازسوز فراهم است افزود:تاکنون سه و نیم میلیارد دلار برای بخش سی.ان.جی در کشور سرمایه گذاری شده است.
    2 هزار و 400 جایگاه سی.ان.جی سوز در کشور فعال است و بستر برای توسعه استفاده از این انرژی پاک فراهم است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط