فونیکسریمکسبهتام

مترو به پاکدشت و پردیس می‌رسد

عصر خودرو- رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران گفت: مترو به پاکدشت و پردیس می‌رسد و کار‌های مطالعاتی در حال انجام است.

مترو به پاکدشت و پردیس می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران در نشست خبری سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در لایحه بودجه 97 اولویت‌های استان مشخص شد.

    وی در ادامه افزود: لایحه بودجه 97 برگرفته از اقتصاد مقاومتی است، به همین منظور مقرر شد سهم دستگاه‌های دولتی در بودجه 97 بر مبنای عملکرد و رضایتمندی مردمی مشخص شود.

    ترکی اذعان کرد: مهم‌ترین هدف اختصاص بودجه بر اساس عملکرد، اصلاحات ساختاری است. این در حالی است که اختصاص بودجه به صورت سنتی برای هر دستگاهی درست نبود و همیشه دستگاه‌ها نیز به عنوان مطالبه‌گر فعالیت‌ می‌کردند.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بیان کرد: با اصلاحات ساختاری که در بودجه سال آینده اتفاق افتاده است، شفاف‌سازی صورت می‌گیرد و خروجی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌شود.

    ترکی اظهار کرد: در بودجه سال آینده سهم بخش عمران به 30 درصد از بودجه کل استان می‌رسد، همچنین به برنامه ششم توسعه هم باید پرداخت.

    وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های مردم بحث کمبود آب است، افزود: در حال حاضر لوله های آبرسانی از سد طالقان و کرج به سمت تهران قدیمی شده اند و 40 سال قدمت دارند و باتوجه به این موضوع تونل جدیدی در حال احداث است تا در صورت هرنوع شکستگی در لوله های فرسوده بتوانیم آبرسانی به استان تهران را به وسیله تونل جدید انجام دهیم.

    ترکی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد؛ عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما آبیاری تحت فشار است، چراکه با سیستم آبیاری تحت فشار مصرف آب کاهش می‌یابد و همچنین در برنامه‌ ریزی‌ها پیش بینی شده است که هر سال 10 هزار هکتار آبیاری تحت فشار صورت گیرد.

    رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران اذعان کرد: باید به بافت فرسوده استان تهران توجه ویژه شود، همچنین در بودجه سال 97 سهم هر استان در تولید و اشتغال مشخص شده و برای استان تهران نیز پیش بینی ایجاد 980 هزار شغل شده است.

    ترکی اذعان کرد: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی می‌تواند به دولت کمک کند و همچنین سهم صادرات غیر نفتی هر استان مشخص خواهد شد. به همین منظور یکی از اولویت‌های ما توسعه صنایع دستی در استان است.

    وی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان تهران از برنامه‌هایی است که در بودجه سال 97 به آن اشاره شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو