فونیکسریمکسبهتام

دستورالعمل واردات خودرو امروز ابلاغ می‌شود

عصر خودرو- رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: دستورالعمل جدید واردات خودرو امروز در جلسه هیأت دولت توسط وزیر صنعت ابلاغ خواهد شد.

دستورالعمل واردات خودرو امروز ابلاغ می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن واردکنندگان در خصوص سامانه ثبت سفارش خودرو اظهار کرد: دستورالعمل جدید واردات خودرو امروز در جلسه هیأت دولت توسط وزیر صنعت ابلاغ خواهد شد.

    وی ادامه داد: بر این اساس تعرفه خودرو نسبت به آن چیزی که چند روز قبل گفته شده بود؛ کمتر در نظر گرفته شده و روند افزایش آن کاهش خواهد یافت.

    این مقام مسئول اذعان کرد: سقف دلاری، حجم موتور خودروها توام با تشخیص کالای لوکس و اتومبیل های هیبریدی هم در نظر گرفته شده که  نسبت به هر دو موضوع بسته شدن ثبت سفارش و نیز تغییر تعرفه‌ها، بحث‌های کارشناسی در این رابطه وجود دارد.

    احتشام زاد تصریح کرد: موضوع افزایش تعرفه‌ها از مهمترین مباحث لازم بررسی بوده که انجمن واردکنندگان خودرو با بالا رفتن آن موافق نیستند، به این سبب براساس تصمیم هیات دولت در سال 91 قرار شد تا تعرفه واردات خودرو به صورت دوره ای کاهش یابد اما طی 4 سال گذشته ثابت بوده و در آخر دستخوش تغییر و افزایش قرار گرفته است.

    رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در خاتمه بیان کرد: افزایش قیمت خودروهای وارداتی در چند روز گذشته متاثر از نوسانات بازار ارز، بالا رفتن قیمت جهانی برخی از خودروها و سیاست های اشتباه دولت در خصوص بستن سامانه ثبت سفارش و بالا رفتن تعرفه واردات بوده و این عوامل موجب بروز بحران و آشفتگی در بازار شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط