فونیکسریمکسبهتام

شریعتمداری:

ثبت سفارش خودرو در چند روز آینده از سرگرفته می‌شود

عصر خودرو- نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس گفت: وزیر صنایع از تعیین شرایط ثبت سفارش خودرو در چند روز آینده خبرداد و گفت این موضوع از سرگرفته می‌شود.

ثبت سفارش خودرو در چند روز آینده از سرگرفته می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، محمدرضا امیرحسنخانی در خصوص نشست امروز کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلسه امروز با حضور وزیر صنایع، معاونان وی و رئیس گمرک برگزار شد که بیشتر در مورد خودرو بحث شد.

    نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه نمایندگان مجلس بیشتر در خصوص افزایش قیمت خودروهای داخلی و توقف ثبت سفارش خودرو بود، بیان کرد: مدیرعامل ایران خودرو تاکید داشت که افزایش قیمت نداشته‌ایم و افزایش قیمت در خردادماه توسط شورای رقابت شکل گرفته که بعد از آن، ایران خودرو این موضوع را اجرا نکرده است.

    وی افزود: یکه زارع در این زمینه تاکید داشت که در خرداد ماه یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش قیمت تعیین شده بود که این یک میلیون و 200 هزار تومان را در مرحله اول از تیرماه برای همه خودروهای ایران خودرو 800 هزار تومان تخفیف داده‌ایم و در مرحله دوم یعنی از شهریور ماه برای همه خودروهای ایران خودرو 400 هزار تومان تخفیف داده‌ایم و اکنون تخفیف خود را صفر کرده‌ایم.

    امیرحسنخانی متذکر شد: افزایش قیمت یک میلیون و 200 هزار تومانی که در خرداد ماه تعیین شده بود، اکنون اجرایی شده است ولی تاکید نمایندگان مجلس این بود که افزایش قیمت در خصوص قیمت خودروهای داخلی و خارجی قابل قبول نیست.

    نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه با بیان اینکه نمایندگان مجلس در این جلسه اعلام کردند که توقف ثبت سفارش برای خرید خودرو عامل ایجاد رانت است، ادامه داد: در خصوص این موضوع وزیر صنایع اعلام کرد که با توجه مصوبه هیات دولت، شرایط ثبت سفارش خودرو در چند روز آینده تعیین می‌شود و ثبت سفارش مجددا از سرگرفته می‌شود.

    وی افزود: در خصوص خودروهای لوکس بالای 2 هزار و 500 سی سی اینگونه بحث شد که اصلا وارد نشود.

    نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان گمرک نیز قرار شد گزارش تکمیلی در خصوص توقف واردات، نوع خودروها و تعداد آن‌ها را به کمیسیون اصل نود ارائه و شرکت‌های وارد کننده را مشخص کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو