فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان:

مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین دو هفته آینده بهره‌برداری می‌شود

عصر خودرو- رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان گفت: مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در بلوار فرزانگان آماده بهره برداری است تا اتوبوس‌های شهری و خودروهای سنگین نیز معاینه فنی شوند.

مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین دو هفته آینده بهره‌برداری می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علیرضا نصراصفهانی ظهر سه شنبه در برنامه‌ای با موضوع آلودگی هوای کلان‌شهر اصفهان، احصاء معروفات و منکرات زیست محیطی، درباره اقدامات شورای شهر در راستای کاهش آلودگی هوای اصفهان اظهار داشت: طرح جامع کاهش آلودگی هوا برای هر سازمان ماموریت هایی را مشخص کرده است و شورای شهر نیز اجرای آن را در دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار خود قرار داد.

    وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله «اصفهان 1400» طرح هایی را به مدت پنج سال تدارک دیده است که در این راستا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در حال انجام است، افزود: حدود 500 دستگاه اتوبوس با سوخت یورو 4 از سال 93 وارد چرخه حمل و نقل شده است و تعدادی دیگر اتوبوس در دست خرید است که مشکلات مالی مانع از ورود آن به چرخه حمل و نقل شده است.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بحث قطار شهری نیز به شدت دنبال راه اندازی خط 1 بودیم که تا میدان آزادی مورد بهره برداری قرار گرفته است، تاکید کرد: روزانه 17 تا 22 هزار نفر از مردم توسط خط 1 مترو جابجا می‌شوند و امیدواریم به شکل کامل بهره برداری از آن آغاز شود.

    سهمیه 24 مترمربعی فضای سبز برای شهروندان حفظ شده است

    وی با بیان اینکه ساخت خط دوم مترو نیز آغاز شده است که در بحث کاهش آلودگی بسیار موثر است، تاکید کرد: با وجود کمبود آب و مشکلاتی در این زمینه تلاش کردیم سهمیه 24 مترمربعی فضای سبز برای شهروندان کاهش پیدا نکند و تولید اکسیژن را در شهر اصفهان داشته باشیم.

    نصر اظهار داشت: از ماموریت‌های رسانه‌های در اختیار شهرداری این است که در قالب‌های مختلف به مردم اطلاع رسانی کند که در رفع مشکلات بسیار کمک کننده است.

    وی اضافه کرد: پویش «هوای اصفهان را داریم» از جمله برنامه‌های مقابله با آلاینده‌های زیست محیطی شورای شهر و شهرداری در راستای اطلاع رسانی به مردم بوده است که تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی را مدنظر قرار داده است.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: تبلیغاتی نیز با هماهنگی آموزش و پرورش و فرهنگسراها در محلات اصفهان به شکل جدی دنبال می‌شود اما نیاز به یک هم صدایی بیشتر در این بحث داریم و باید تلاش کنیم مردم موقعیت موجود را جدی تر بگیرند تا در گذر از بحران موثر باشد.

    وی در پاسخ به سوالی درباره آلودگی زیاد برخی اتوبوس های شهری و سرویس های نیروهای مسلح که گازوئیل سوز نیز هست، بیان داشت: مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در بلوار فرزانگان آماده بهره برداری در یکی دو هفته آینده است تا اتوبوس‌های شهری و خودروهای سنگین نیز مورد معاینه جدی قرار گیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو