فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین:

۱۸ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید

عصر خودرو- مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در آذر ماه سال جاری، تردد تعداد ۱۸ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید.

۱۸ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، افشین پیرنون اظهار داشت: دستگاه های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می رسانند. بر اساس اطلاعات دریافتی از 46  سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در آذر ماه سال جاری 18 میلیون و 589 هزار 500 وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راهها 14 میلیون و 986 هزار و 730 تردد معادل 80.61 درصد کل تردد استان  بوده است.

    وی افزود: بیشترین میزان ترافیک در آذر ماه سال جاری مربوط به 15 آذرماه بوده است در این روز آزاد راه قزوین – آبیک «رفت و برگشت» با ثبت تردد 127 هزار و 803  وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

    پیرنون بیان کرد : از مجموع کل تردد شمارش شده استان، 3 میلیون و 39 هزار و 254 تردد  معادل 16.34درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است. محور ساوه-بوئین زهرا و بالعکس  با 149 هزار و 655 وسیله «معادل 62 درصد»، بیشترین سهم  تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

    وی تصریح کرد : متوسط نرخ جریان ترافیک «تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند» در سطح کل راههای مواصلاتی استان معادل 579 وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک  در آذر ماه،   مربوط به آزاد راه آبیک - قزوین  با  2 هزار و 43 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

    پیرنون متوسط سرعت تردد در  آزاد راهها را 89.4 و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را 77.6 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این مدت 97.47 کیلومتر درساعت مربوط به آزاد راه قزوین- رشت بوده است.

    گفتنی است که در ماه گذشته تعداد 618  هزار و 33 خودرو معادل 3.3 درصد از کل تردد در محورهای مواصلاتی استان دارای تخلف سرعت بوده و 18.1 درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند.   بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - آبیک  با 469  هزار 595 وسیله نقلیه «معادل 32.12 درصد» بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو