فونیکسریمکسبهتام

تردد خودرو در گردنه های ژالانه سروآباد و خان بانه تنها با زنجیر امکان پذیر است

عصر خودرو- معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: با شروع بارش برف در برخی مناطق استان، تردد خودروها در محدوده گردنه های ژالانه سروآباد و خان بانه فقط با زنجیر امکان پذیر است و در سایر مسیرها مشکل خاصی وجود ندارد.

تردد خودرو در گردنه های ژالانه سروآباد و خان بانه تنها با زنجیر امکان پذیر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمدراشد مدرس گرجی روز دوشنبه  اظهار کرد: تردد در جاده های بین شهری روان است و فقط در 2 گردنه ژالانه سروآباد و خان بانه تردد با زنجیر چرخ انجام می شود.
    گردنه ژالانه سروآباد که یکی از گردنه های سخت گذر کردستان است شهرستان سروآباد را به پاوه در استان کرمانشاه متصل می کند و گردنه خان بانه در 15 کیلیومتری محور بانه سقز قرار دارد.
    وی از رانندگان خواست برای عبور از این جاده ها حتما زنجیر چرخ و دیگر لوازم ایمنی تردد در فصل زمستان را به همراه داشته باشند.
    گرجی با اشاره به فعال بودن 25 راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای برون شهری استان کردستان گفت: هم اکنون 350 نفر از عوامل راهداری با استفاده از 300 دستگاه خودروی سبک و سنگین در جاده های استان مستقر هستند.
    وی در خصوص راه های روستایی استان نیز تاکید کرد: نمک پاشی و برف روبی جاده های روستایی استان به بخش خصوصی واگذار شده و 300 نفر پرسنل و 250 دستگاه خودرو نیز در این محورها مستقر شده اند.
    رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان نیز با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان گفت: این سامانه مدیترانه ای که رطوبت لازم را از اقیانوس هند و دریای احمر گرفته از دوشنبه وارد آسمان استان شده و مناطق غربی استان بویژه شهرستان های بانه، مریوان، سروآباد و هورامان را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد.
    بهرام چاره خواه اضافه کرد: این سامانه باعث ابرناکی آسمان و بارش باران در بیشتر مناطق استان می شود که بارش ها در مناطق مرتفع به صورت برف خواهد بود و باعث لغزندگی جاده های کوهستانی می شود.
    وی افزود: این سامانه که با کاهش دمای هوا همراه است تا روز چهارشنبه منطقه کردستان را تحت تاثیر قرار می دهد.
    300 راهدار کردستان با بیش از 300 دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
    در سال جاری برای اجرای طرح زمستانی بیش از هفت هزار تُن نمک و 22 هزار تُن شن و ماسه در انبارهای 20 راهدارخانه استان ذخیره شده تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار بگیرد.
    به گزارش ایرنا، امسال 84.5 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد که این مقدار بارش سال زراعی جاری در مقایسه با 98.5 میلیمتر سال قبل 4.7 درصد کاهش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت (25 ساله) 49 درصد کاهش نشان می دهد.
    استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو