فونیکسریمکسبهتام

توضیحات رئیس شورای شهر درباره حذف طرح ترافیک

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران گفت:درباره حذف آرم طرح ترافیک روز گذشته در فضای مجازی مطالبی را به نقل از پورسیدآقایی دیدم اما نباید صحبتی در این خصوص داشته باشیم زیرا موجب تشویش اذهان عمومی می شود.

توضیحات رئیس شورای شهر درباره حذف طرح ترافیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر علت اعلام دیر هنگام طرح ترافیک سراسری از مقابل درب منازل گفت: متاسفانه در کمیته‌ای که برای این مسئله تصمیم گیری می‌شود، ما حضور نداریم و باید نامه‌نگاری کنیم که در این کمیته حاضر شویم زیرا ما نمی‌توانیم با وضع موجود نظارت دستوری داشته باشیم.

    رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: هنوز مسئله تک‌آرم‌های سالیانه طرح ترافیک برای بررسی به شورا نیامده، اما امسال درخواست کردیم که زودتر به صحن شورا بیاید تا نتیجه در اسرع وقت مشخص شود.

    وی با اشاره به موضوع حذف آرم طرح ترافیک که اخیرا مطرح شده است،بیان کرد: من این موضوع را دقیقا نشنیدم اما روز گذشته در فضای مجازی مطالبی را به نقل از پورسیدآقایی دیدم و چون نامه مکتوب و گزارشی در این خصوص دریافت نکردم بنابراین نباید صحبتی در این خصوص داشته باشیم زیرا  موجب تشویش اذهان عمومی شده و واکنش دادستان را به همراه خواهد داشت.

    هاشمی با اشاره به اینکه طرح ترافیک از بیست سال گذشته اجرایی شده است،گفت: اکنون با فناوری‌های جدید می‌توانیم بهتر عمل کنیم و از تجربیات سایر کشورها هم بهره‌مند شویم تا ببینیم آنها با توجه به وضعیت فعلی تهران چگونه می‌توانستند عمل کنند.

    هاشمی با بیان اینکه بنده به عنوان رئیس شورای شهر ایده هایی دارم،گفت: ایده ها را مطرح نمی‌کنم زیرا که گمانه‌زنی‌ها موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

    درخواست هاشمی برای رسیدگی به وضعیت سامانه 137

    رئیس شورای شهر تهران در خصوص مسائلی که امروز در جلسه، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، گفت: یکی از مسائل مهم ناکارآمد بودن سامانه 137 است چنانچه یکی از اعضا با این سامانه تماس گرفته و عملکرد درستی نداشته است که از همین جا درخواست می‌کنم مسئولان مربوطه وضعیت سامانه 137 را جدی بگیرند.

    وی در ادامه به مباحث مربوط به زلزله پرداخت و گفت: از آنجایی که زلزله‌ از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو اعضای شورای شهر از مسئولان ستاد بحران درخواست کردند تا به شورا بیایند و در خصوص اقداماتشان برای مواجهه با زلزله و مدیریت بحران توضیح دهند.

    هاشمی با اشاره به نزدیک شدن به سالروز راهپیمایی 9 دی گفت: از آنجایی که این مسئله حساس است من باید سخنان خود را از روی متن بخوانم.

    وی در ادامه اظهار کرد: تظاهرات 9 دی با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ریاست آقای جنتی بوده است که این اقدام در واکنش به اعتراضات ناشی از عملکرد سال 88 بود.

    هاشمی با بیان اینکه در روز عاشورا به مقام امام حسین (ع) توهین هایی شده بود، گفت: وقتی که تظاهرات 9 دی شکل گرفت در اصل پاسخ «نه» به ادامه اختلافات بود و دوستداران انقلاب به میدان آمدند و پایان تظاهرات رقم خورد.

    هاشمی با اشاره به تعریف مقام معظم رهبری از فتنه، آن را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: ایشان فرمودند عده‌ای با لباس دوست کارهایی انجام می‌دهند ولی در باطن دشمن هستند و بعضی هم دشمن هستند و با لباس دوست اقداماتی را انجام می‌دهند، بنابراین ما باید کاملا مراقب باشیم و با بصیرتی که داریم غباری را که بر روی مسائل می‌افتد کنار بزنیم و دشمن را از دوست جدا کنیم.

    وی با بیان اینکه بعضی از کشورهای فتنه‌گر روی این موضوع سوار شدند، ادامه داد: آنها عملا اختلافات را به سمتی بردند که انقلاب زیر سوال برود و مشکل بوجود آید.

    رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه می‌توانیم نسبت به فتنه با بصیرت کامل نظر بدهیم، اظهار کرد: هوشیاری مردم سبب شد انقلاب از این اختلافات صدمه‌ای نبیند.

    ارسال اولین گزارش شهردار تهران درباره آلودگی هوا به رئیس مجلس

    هاشمی در خصوص مسائل مطروحه در دیدار اخیرش با لاریجانی گفت: اولین گزارش توسط شهردار تهران در خصوص وضعیت آلودگی هوا برای لاریجانی فرستاده شده است تا در جلسه سران سه قوه آن را بررسی کنند.

    وی با اشاره به بازدید خود از اتوماسیون شهرداری گفت: تاب‌آوری شهر تهران یکی دیگر از مسائلی بود که گزارش آن را باید برای رئیس مجلس ارسال می‌کردیم تا بگوییم در مورد زلزله و امداد و نجات بر اساس مصوبه سال 89 هیئت دولت، 86 کارگروه درگیر هستند که در جلسه روز قبل ستاد بحران هم از کارگروه‌های مختلف درخواست کردیم که هر چه سریع‌تر عملکرد خود را به ما دهند تا به مجلس تحویل دهیم.

    رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضورش در برنامه جهان‌آرا که از شبکه افق پخش می‌شود، گفت: ما در شورا کار سیاسی نمی‌کنیم زیرا فعالیت ما در شهر سیاسی نیست اگرچه ممکن است بعضی اعضا نظرات سیاسی داشته باشند ولی این کار به معنای سیاسی کردن شورا نیست.

    هاشمی با بیان اینکه متروی تهران تحمل زلزله 8 ریشتری را دارد، گفت: در سال‌های اخیر شاهد عجله در ساخت مترو بودیم و خطوط جدید هم بر اساس اصول ساخت و ساز ساخته شده‌اند که آنها هم تاب‌آوری را دارند.

    وی با بیان اینکه مترو با زلزله هشت ریشتری دچار شکستگی می‌شود، خاطرنشان کرد:ریزشی در مترو نخواهیم داشت، بنابراین باید برای قابل استفاده کردن فضای داخل مترو تجهیزات کافی تامین شود.

    هاشمی با بیان اینکه صد سوله مدیریت بحران در هر ناحیه داریم، بیان کرد: معتقدم باید در هر محله یک سوله مدیریت بحران ایجاد شود.

    وی با بیان اینکه ما صد ایستگاه مترو داریم بیان کرد: با استفاده از این ایستگاه ها می‌توانیم صد سوله مدیریت بحران ایجاد کنیم اما همه اینها هزینه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو