فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۰۱۷»

تاثیر ۱۰۰ درصدی افزایش نرخ سوخت بر کرایه حمل بار

عصر خودرو- فعال حوزه حمل‌ونقل بار با تاکید بر این‌که افزایش نرخ سوخت، ۱۰۰ درصد روی کرایه‌های حمل محموله‌ها تاثیرگذار خواهد بود از عدم تولید خودرو مناسب حمل‌ونقل بار توسط خودروسازان ایرانی انتقاد کرد.

تاثیر ۱۰۰ درصدی افزایش نرخ سوخت بر کرایه حمل بار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، آرش دانش در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در حمل‌ونقل هوایی تلاش کرده‌ایم با ایرلاین‌های ایرانی کار کنیم، اظهار کرد: متاسفانه در دوره تحریم‌ها با وجود محدودیت ایرلاین‌ها باز هم با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی همکاری کردیم. در حال حاضر هر کدام از ایرلاین‌ها که دارای سرویس منظم باشند، با آنها همکاری می‌کنیم.

    وی با بیان این‌که هم‌اکنون با هواپیمایی ماهان به دلیل در اختیار داشتن هواپیماهای پهن پیکر کار می‌کنیم، تصریح کرد: بسته‌های اروپا بین 3 تا 5 روز و بسته‌های امارات ظرف دو روز کاری تحویل می‌شود.

    وی با بیان این‌که تمام کشورهای مجاز دنیا تحت پوشش قرار دارد، افزود: در حال حاضر به کشورهایی مانند یمن به دلیل جنگ سرویس‌دهی متوقف شده است.

    دانش با بیان این‌که از دو مسیر اصلی خدمات را ارائه می‌دهیم، گفت: برای کشورهای آفریقا، خاورمیانه و شرق از کشور امارات  و برای غرب هم از آلمان و اسپانیا استفاده می‌کنیم و در این کار تلاش می‌کنیم از پرواز ایرلاین‌های ایرانی بهره‌ بگیریم.

    وی با تاکید بر این‌که سازمان هوانوردی غیر نظامی بین‌المللی (ایکائو) بر حمل تمام محموله های توسط شرکت‌های حمل‌و‌نقل هوایی نظارت دارد، اظهار کرد: شرکت‌ها ملزم به رعایت مقررات ایکائو رعایت کنند، به خصوص در کالای خطرناک دستورالعمل های مشخص برای حمل  وجود دارد که در جابجایی آنها باید از همین دستورالعمل‌ها پیروی شود.

    این فعال حوزه حمل‌ونقل در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که افزایش نرخ سوخت چه میزان کرایه‌های حمل را افزایش می‌دهد، گفت: گران شدن هزینه سوخت 100 درصد روی کار شرکت‌های حمل‌ونقل تاثیرگذار است و کرایه‌های حمل را افزایش می‌دهد.

    دانش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر تامین ناوگان بار مورد نیاز از طریق خودروسازان داخلی گفت: با بسیاری از  خودروسازان و واردکننده‌ها برای تامین ناوگان مذاکره کردیم، اما متاسفانه خودروساز داخلی پیدا نکردیم که خودرو ون مناسب حمل‌ونقل مرسوله‌ها تولید کند، سال گذشته نیز با ایران خودرو مذاکراتی داشتیم که پلتفرم یک خودرو چینی را به ما نشان دادند، 4 ماه هم صبر کردیم اما خبری از این خودرو نشد.

    وی با اشاره به این‌که گمرکات کشورها دیگر بارهای ایرانی را خیلی چک می‌کنند و مشکلاتی را برای شرکت‌های حمل بار به وجود آورده است، گفت: هنوز مجوزی برای ورود شرکت های آمریکایی فعال در حوزه حمل‌ونقل بار به ایران صادر نشده است.

    دانش با بیان این‌که  اوایل امسال برنامه‌ای را برای به روز کردن ناوگان خودروها داشتیم که در پاییز انجام شد، اظهار کرد: تا شش ماه اول سال آینده تمام مراکز استانی را پوشش می‌دهیم و تا پایان سال 97 شهرهای با جمعیت 300 هزار نفر نیز تحت پوشش حمل‌ونقل سریع قرار می‌گیرد.

    وی همچنین با اشاره به این‌که غیر از سرویس حاضر، برای دو ماه آخر سال سرویس تخفیف دار برای هموطنان خارح از کشور ارائه می‌شود، اظهار کرد:‌راه برای شرکت‌های ایرانی جهت رشد وجود دارد، شرکت‌های خصوصی با آن‌که پولی از دولت دریافت نمی‌کنند اشتغالزایی بالایی دارند از این رو از دولت انتظار داریم در مواردی مانند افزایش نرخ سوخت، مالیات و... به این شرکت‌ها کمک کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو