فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۴۶۲»

البرز تاوان تردد کامیون ها و اتوبوس های فرسوده به تهران را می دهد

عصر خودرو- استاندار البرز با بیان اینکه هوای این استان تاوان تردد پرشمارکامیون ها و اتوبوس های فرسوده به تهران را می دهد، گفت: بخش عمده آلودگی هوای البرز ناشی از رفت وآمد این خودروها بوده که باید از این تردد ها جلوگیری کرد.

البرز تاوان تردد کامیون ها و اتوبوس های فرسوده به تهران را می دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمدعلی نجفی شامگاه شنبه در کارگروه ملی کاهش آلودگی کلانشهرها دراستان البرزافزود:
    طبق بررسی ها حتی تعداد روزهای آلوده کلانشهرکرج بیش از تهران شده است.
    وی اظهار داشت: به همین دلیل درخواست من از معاون اول رئیس جمهوری درخصوص تعطیلی پنجشنبه ها این بوده است که البرز جزو استان هایی باشد که مشمول اجرای این طرح شود.
    نجفی با بیان اینکه افزایش ذخیره ارزی کشور از محل پس انداز درآمدهای نفتی امری پسندیده است، اظهار کرد: این منبع مالی باید برای رفع چالش های مهم امروز نیز کاربرد داشته باشد و از این رو دولت باید در این زمینه تصمیمی جدی اتخاذ کند.
    نجفی گفت: با توجه به شرایط اضطرار آلودگی هوا به دستور رئیس جمهوری نشستی برای کلانشهرها تشکیل شد و طی آن راهکارهای برون رفت از آلودگی این کلانشهر طرح و به تبادل نظرگذاشته شد.
    وی با اشاره به اینکه سرمنشا اصلی آلودگی هوا در کلانشهرها سوخت و بنزین خودروها است ، افزود: تاکید بر استفاده از سوخت استاندارد و بنزین یورو 4 در کنار آن نیز تکمیل آزاد راه ها در دستور کار است.
    ** اقدام فوری برای جلوگیری از ورود خودروهای سنگین آلاینده هوا
    استاندارالبرز تصریح کرد: یکی از بحث های اساسی ورود 25 هزار کامیون و خودرو سنگین به کلانشهر تهران است که عمدتا نیز از البرز عبور می کنند و بیشتر دارای نقص فنی یا فرسوده هستند.
    وی افزود: اقدام فوری برای ممانعت از ورود کامیون های سنگین دودزا و نوسازی این خودروها باید در دستور کار قرار گیرد.
    نجفی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از سهم آلودگی هوا نیز متعلق به صنایع بزرگ است گفت: اعتقاد ما براین است که هیچ صنعتی بدون پیوست محیط زیستی فعالیت نداشته باشد و این مهم باید در اولویت طرح های توسعه صنعتی استان مورد توجه قرار گیرد.
    استاندارالبرز همچنین با بیان اینکه راه اندازی متروشهری و قطار می تواند بخشی از بار آلودگی هوا را در کلانشهر کرج کاهش دهد گفت: تخصیص اعتبارات مناسب از سوی دولت و مجلس برای تکمیل طرح توسعه قطار و مترو کرج در اولویت قرار دارد و با پیش بینی اعتبار ملی، متروی شهری کرج و قطار تهران- کرج -هشتگرد با سرعت بیشتری روی ریل افتتاح قرار خواهد گرفت.
    وی در پاسخ به پرسش آخرین تصمیمات برای پیگیری روند اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه ها در البرز نیز گفت: درخواست من از معاون اول رئیس جمهور این بوده که البرز جزو استان هایی باشد که مشمول مصوبه تعطیلی پنجشنبه ها شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو