فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۴۵۹»

خسارت تعطیلی مدارس به دلیل سرما یا آلودگی هوا

عصر خودرو- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اصلاح تقویم آموزشی در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح نیست و پس از رد شدن لایحه در کمیسیون آموزش مجلس، درخواست پیشنهادی از ما نشده است اما آموزش و پرورش آماده کار مشترک با مجلس در این زمینه است.

خسارت تعطیلی مدارس به دلیل سرما یا آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش   با بیان اینکه آموزش و پرورش با تعطیلی مداوم مدارس در شرایطی چون آلودگی و سرما مخالف است مگر آنکه شرایط جبران آن مهیا شود، اظهار داشت: زمانی که مسئله تغییر زمان آغاز سال تحصیلی در کارگروه کاهش آلودگی هوا مطرح شد، آموزش و پرورش درخواست کرد تا تحت عنوان «اصلاح تقویم آموزشی» پیشنهاداتی را ارائه کند تا در زمان آغاز سال تحصیلی و تعطیلات، تغییراتی ایجاد شود.

    وی افزود: مطابق قانون مصوب مجلس، آغاز سال تحصیلی اول مهرماه است و ما در لایحه‌ای که به مجلس فرستادیم پیشنهاداتی را ارائه کردیم از جمله اینکه درخواست کردیم تعیین زمان آغاز سال تحصیلی به شورای عالی آموزش و پرورش سپرده شود تا متناسب با هر اقلیم کشور، زمان آن منعطف شود اما این لایحه مورد موافقت مجلس قرار نگرفت.

    نوید ادهم تصریح کرد: اکنون، اصلاح تقویم آموزشی در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح نیست و پس از رد شدن لایحه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از ما درخواست پیشنهاد جدیدی نشده است اما آموزش و پرورش آماده کار مشترک با مجلس در این زمینه است.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش به اصلاح تقویم آموزشی صرفاً از منظر آلودگی هوا نگاه نمی‌کند، اضافه کرد: آغاز سال تحصیلی در شهریور ماه این امکان را به ما می‌دهد که از سویی از میزان تعطیلات طولانی و سه‌ماهه تابستان کم کنیم و از سویی در زمستان تعطیلات چند هفته‌ای داشته باشیم.

    وی گفت: تصمیم‌گیری برای اصلاح تقویم آموزشی کشور صرفاً از جنبه آموزشی مطرح نیست و کلان کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

    نوید ادهم با اشاره به خسارات تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی و سرما، بیان داشت: سال گذشته مدارس برخی استان‌ها تعطیلات 15 تا 20 روزه را تجربه کردند که هزینه‌های بسیاری را متوجه آموزش و پرورش کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو