فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن موتور ایران:

اشاعه موتورهای سه سیلندر زمینه ساز تولید خودروهای هیبریدی است

عصر خودرو- رئیس هیات مدیره انجمن علمی موتور ایران گفت: موتورهای سه سیلندر که اکنون تولید آنها از سوی خودروسازان داخلی دنبال می شود، مسیری برای حرکت به سمت خودروهای هیبریدی است.

اشاعه موتورهای سه سیلندر زمینه ساز تولید خودروهای هیبریدی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «سیدمحمد افقهی» امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران افزود: اکنون نزدیک به سه میلیون خودروی گازسوز در کشور وجود دارد که عمده آنها تبدیلی هستند اما باید آینده خودرویی کشور را با خودروهای پایه گازسوز طراحی کرد.
    وی با یادآوری برگزاری دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت در بهمن ماه امسال افزود: این همایش با قدمتی 20 ساله سعی کرده هر آنچه که برای بهبود ارتقای سوخت است، به کار گیرد و ثمره این همکاری است که امروز در یک مسیر برای ارتقای موتورهای سه سیلندر، خودروهای هیبریدی و سوخت های فسیلی در حرکت هستیم.
    به گزارش ایرنا، اوایل مرداد ماه گذشته نخستین نمونه موتور ملی سه سیلندر پرقدرت و کم مصرف یورو 6 تولید شده در شرکت سایپا با حضور «محمدرضا نعمت زاده» وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.
    بکارگیری این موتور جدید سه سیلندر کم مصرف، صرفه جویی 6 میلیارد دلاری در سال معادل 1.2 برابر قرارداد توتال برای فاز 11 پارس جنوبی را به دنبال خواهد داشت.
    دبیر علمی دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوع فناوری خودروهای هیبریدی و الکتریکی و همچنین فناوری های جدید سی.ان.جی (CNG) و موتورهای احتراق داخلی، از جمله برنامه های پیش بینی شده در این همایش است.
    افقهی همچنین از برگزاری هفتمین نمایشگاه موتورهای خودرو در کنار دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت خبر داد؛ دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت 24 تا 26 بهمن ماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.
    تدوین راهبرد سوخت و قوای محرکه، سوخت های نوین و پاک، فناوری های نوین موتور، احتراق در موتورهای درون سوز و مهار آلایندگی ناشی از آن، دینامیک سیالات موتورهای درون سوز، صدا و ارتعاشات، مدیریت و تنظیم موتور، روانکاری، تطابق موتور با خودرو، علل خرابی و فرآیندهای بهبود قطعات و طراحی و ساخت موتورهای درون سوز و قطعات آن، از جمله محورهای اصلی این همایش است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو