فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد:

۴۸ درصد حوادث رانندگی خوزستان واژگونی خودرو است

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۴۸ درصد حوادث رانندگی در خوزستان از نوع واژگونی خودرو است.

۴۸ درصد حوادث رانندگی خوزستان واژگونی خودرو است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، غلام عباس بهرامی نیا ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به مسئولیت این اداره کل در حوزه راهداری و حمل و نقل اظهار کرد: بیش از 98 درصد از امور حمل و نقل به بخش خصوصی واگذار شده و ما بیشتر به نظارت و برنامه ریزی می پردازیم.

    وی افزود: بیش از 16 هزار کیلومتر انواع راه در خوزستان داریم که بیش از یک هزار و 660 کیلومتر راه اصلی و یک هزار و 642 کیلومتر هم ترانزیتی است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به فعالیت سه پایانه باربری، 24 مسافربری و دو پایانه مرزی در خوزستان تصریح کرد: 143 شرکت فعال مسافربری، 302 شرکت فعال کالا، یک شرکت حمل و نقل توانمند و همچنین 43 مجتمع خدمات رفاهی در استان داریم که از نظر تعداد مشترک با اصفهان استان اول کشور هستیم.

    بهرامی نیا ادامه داد: در حوزه تعداد تلفات راه معمولا استان دوم یا سوم کشور هستیم که این جایگاه به واسطه طول راه های استان است.

    وی یادآور شد: میزان فوتی های استان خوزستان در تلفات جاده ای 371 نفر در سال گذشته و 314 نفر در سال جاری بودند؛ بیشترین تصادفات ما متأسفانه از نوع واژگونی (48 درصد) است که 45 درصد در روز و 55 درصد آن در شب رخ می دهد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اینکه بین ساعت 14 تا 22 میزان بیشتری از تصادفات (47 درصد) رخ می دهد، گفت: 75 درصد تصادفات این استان برای مردان و 25 درصد برای زنان رخ می دهد.

    بهرامی نیا در ارتباط با سه علت تامه تصادفات در استان خوزستان بیان کرد: سرعت، برخوردهای رخ به رخ و انحراف به چپ سه عامل اصلی تصادفات در این استان هستند.

    وی با اشاره به آموزش ترافیکی به دانش آموزان عنوان کرد: 11 پاسگاه پلیس راه در سطح استان خوزستان داریم که تعدادی از آنها فرسوده است و سه مورد از پاسگاه ها در محورهای ایذه ـ دهدز، بهبهان ـ گچساران و اهواز ـ سربندر نیز کامل تخریب و بازسازی می شوند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان یادآور شد: ناوگان برون شهری خوزستان چهار سال از میانگین سن کشور جوان تر است ولی در زمینه کامیون ناوگان استان عمر بالایی دارد و کشور تسهیلات خوبی را برای این بخش درنظر گرفته است.

    بهرامی نیا با اشاره به اینکه در اربعین سال جاری مشکلات آن چنانی برای جابجایی نداشتیم، گفت: پایانه ای را به صورت موقت در شلمچه و چذابه در اختیار گرفته و با سکوبندی و نصب تابلوی راهنمایی در اختیار بخش حمل و نقل قرار دادیم.

    وی در ادامه خبر داد: در ایام اربعین سال جاری بیش از یک میلیون و 50 هزار نفر از زائران حسینی از مرزهای خوزستان عبور کردند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اینکه سه هزار کیلومتر خط کشی انجام دادیم که تا پایان سال به 9 هزار کلیومتر افزایش پیدا می کند، گفت: 15 کیلومتر گاردریل جدید، 14 هزار عدد علائم ترافیکی در محورهای استان و همچنین 700 مترمربع تابلوی راهنمایی نصب شده است؛ 264 کیلومتر تعمیرات روشنایی و 17 کیلومتر تعمیر گاردریل، تعمیرات تعدادی از چراغ های چشمک زن هم انجام شد.

    بهرامی نیا با اشاره به تعداد بالای ابنیه فنی و پل های خوزستان و در دست اقدام بودن تعمیرات 54 فقره پل استان عنوان کرد: 220 هزار مترمربع لکه گیری تاکنون انجام شده و پیش بینی می کنیم که تا پایان سال مالی  به 350 هزار مترمربع دست پیدا کنیم.

    وی در پایان با اشاره به اینکه 120 نقطه حادثه خیر در استان شناسایی شده گفت: برای مرحله اول اصلاح هندسی 15 نقطه را در دست اقدام داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو