فونیکسریمکسبهتام

جوان سازی عمر ناوگان باری جاده ای در آذربایجان شرقی

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: عمر ناوگان جاده ای استان در بخش بار از ۲۴ سال به ۱۹.۷۹ سال در سال جاری رسید.

جوان سازی عمر ناوگان باری جاده ای در آذربایجان شرقی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، منوچهر سلمان زاده روز چهارشنبه به مناسبت گرامی داشت هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کاهش عمر ناوگان حمل و نقل باری استان در سال جاری نسبت به سال گذشته در سایه نوسازی حدود 300 دستگاه این ناوگان روی داده است.

    وی با بیان اینکه سن ناوگان حمل و نقل استان در بخش های مسافر و بار از متوسط کشوری بالاست، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل استان از سال 92 آغاز و این کار ادامه دارد.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: وظیفه دولت بسترسازی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بوده و در این راستا به دارندگان خودروهای بالای 35 سال تسهیلات می دهد که 9 درصد آن به صورت بلاعوض است.
    سلمان زاده با بیان اینکه هم اکنون 23 هزار و 323 دستگاه فعال براساس کارت هوشمند در ناوگان باری استان فعال است، ادامه داد: از این تعداد 8 هزار و 210 دستگاه بین 25 تا 49 سال و 194 دستگاه بالای 50 سال عمر دارد.
    وی با اشاره به نقش حمل و نقل جاده ای در توسعه اقتصادی و تولید ناخالص داخلی یادآوری کرد: صنعت حمل و نقل از شاخصه های توسعه بوده و با توجه به ایجاد ارزش افزوده موجب رشد اقتصادی جامعه می شود.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: این استان در حوزه حمل و نقل جزو 5 استان برتر کشور بوده و در سال 95 حدود 16 میلیون تن کالا حمل و بیش از 7 میلیون نفر مسافر از طریق این ناوگان جابجا شده است.
    سلمان زاده افزود: هم اکنون 258 شرکت حمل و نقل داخلی، 56 شرکت حمل و نقل بین المللی و 110 شرکت حمل و نقل مسافر در استان وجود دارد.
    وی با اشاره به رویکرد ایمنی این اداره کل در کنار اقدام های اجرایی اظهار کرد: رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برای فعالیت در جاده های استان و دریافت کارت هوشمند رانندگی هر سال مورد آزمایشات و معاینات پزشکی قرار می گیرند.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با تاکید بر کنترل لحظه ای رانندگان و ناوگان از لحاظ معاینه فنی و پزشکی گفت: در سایه این اقدام ها 2 درصد آمار تصادف های جاده ای استان به حوزه حمل و نقل عمومی مربوط می شود.
    سلمان زاده، ادامه داد: به منظور افزایش ایمنی، کنترل ناوگان حمل و نقل و کاهش آمار تخلفات و تصادفات جاده ای، 31 دوربین سرعت سنج جاده ای در جاده های استان نصب شده و نصب 28 دستگاه دیگر نیز مراحل نهایی را طی می کند و اقدام های لازم برای جانمایی 40 دستگاه دیگر در حال انجام است.
    وی نصب سیستم های تردد شمار در 80 محور استان برای کنترل سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، عدم رعایت فاصله طولی و کنترل لحظه ای ترافیک جاده ای، 24 دستگاه دوربین نظارت تصویری در 14 هزار کیلومتر محور ارتباطی استان و ایجاد 31 مجتمع خدماتی و رفاهی در جاده ها را از فعالیت های این اداره کل اعلام کرد.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه این اداره کل آماده همکاری و ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران برای احداث مجتمع های خدماتی رفاهی در جاده های استان است، گفت: نیاز جاده های استان به این مجتمع ها بیش از تعداد موجود است.
    سلمان زاده افزود: در طرح راهداری زمستانی نیز 931 نفر از عوامل راهداری و حدود 671 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین آماده ارایه خدمات در جاده ها و محورهای ارتباطی به مسافران و رانندگان بوده و 50 باب راهدارخانه نیز برای این منظور تجهیز شده است.
    وی با اشاره به کم توجهی رانندگان برای تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی در فصل زمستان تاکید کرد: رانندگان در این فصل باید خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز و نحوه بستن آن را هم یاد بگیرند و همراه داشتن پوشاک گرم نیز از ضروریات است.
    وی گفت: این اداره کل با شماره تلفن گویای 141 به صورت 24 ساعته در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی استان به مردم اطلاع رسانی می کند.
    در سطح استان آذربایجان شرقی 235 کیلومتر آزادراه، 439 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 42 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 725 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 569 کیلومتر راه روستائی وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو