فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به خودرو سوزوکی کیزاشی

عصر خودرو- کیزاشی، یک سدان سایز متوسط که در سال ۲۰۰۹ در ایالات متحده آمریکا به بازار معرفی شد.

نگاهی به خودرو سوزوکی کیزاشی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،کیزاشی، یک سدان سایز متوسط است که سال 2009 در ایالات متحده آمریکا به بازار معرفی شد.

این سدان ژاپنی در کشورهایی نظیر ژاپن و آمریکای شمالی در سال 2009 و همچنین در کشورهای استرالیا، نیوزیلند و هند در سال 2011 وارد بازارشد .

البته لازم به ذکر است، تاریخ تولید این خودرو به حدود 7 سال پیش باز می گردد اما در حال حاضر ایران خودرو از آن به عنوان یکی از جدید ترین و لوکس ترین محصولات شرکت سوزوکی ژاپن معرفی کرده است.

کیزاشی از نمای جلو در نگاه اول شبیه فولکس جتا بوده به همین علت همانند دیگر تولیدات این کمپانی ژاپنی، نیست؛ این خودرو یک سدان خانوادگی است که به ایران هم پا گذاشت اما خیلی مورد استقبال واقع نشد.

کمپانی سوزوکی مواد اولیه نسبتا مرغوبی را در کیزاشی به کار برده است که همین امر سبب شده است تا این خودرو رنگ و بوی اروپایی به خود بگیرد.

کیزاشی یک خودروی مقرون به صرفه آسیایی است؛ هندلینگ کیزاشی از فولکس CC بهتر بوده اما با توجه به سابقه خودروهای ژاپنی نباید انتظار هندلینگ خوب را داشته باشیم. رقبای عمده کیزاشی هوندا آکورد، نیسان آلتیما و تویوتا کمری هستند.

این سدان ژاپنی از یک موتور 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتر با توان 185 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر بهره می برد. خودروی تست شده دیفرانسیل جلو و مجهز به گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر پیوسته CVT است. سوزوکی ظرف مدت 9.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96.5 کیلومتر در ساعت می رسد که با خودروهای هم کلاس خودش برابری می کند. همانند اکثر موتورهایی که به گیربکس CVT وصل هستند موتور کیزاشی نیز هنگام گاز دادن صدای وز وز نسبتا ناخوشایندی از خود ساطع می کند.

علت این موضوع این است که CVT به دلیل ضرایب گیربکس نامحدودی که دارد دور موتور را بالای 5000 نگه می دارد. گیر بکس این خودرو ممکن است اندکی کُند و ضعیف عمل کند که شما می توانید با استفاده از شیفترهای کنار عملکرد کند تعویض دنده را تغییر دهید در حالت تیپ ترونیک گیربکس کیزاشی مانند یک گیربکس 6 دنده خواهد بود.

همچنین مصرف سوخت کیزاشی 10.2 لیتر در شهر، 7.8 لیتر در بزرگراه و 9.0 لیتر در سیکل ترکیبی است.کیزاشی در تست ترمز توانست با طی مسافت 34.7 متر از سرعت 96.5 کیلومتر توقف کامل کند.

در سوزوکی 10 بلندگو راکفورد فوسگیت باتوان 425 واتی خود به همراه دو بلندگو جلو، دو بلندگو در کنار درب، دو بلندگو کواکسیال در عقب، یک بلندگو در وسط و یک ساب ووفر تعبیه شده است. با وجود اینکه کیزاشی به لحاظ ابعاد نسبت به رقبای خود کمی کوچکتر است اما فضای داخلی مشابهی نسبت به رقبا دارد و نشستن در صندلی عقب کیزاشی مطلوب تر به نظر می رسد.

در عرضه کیزاشی 2010 امکانات و استانداردهایی مد نظر قرار گرفته که در سدان های خانوادگی کمتر یافت می شود که از جمله آنها می توان، سیستم ورود بدون کلید و استارت زدن بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک Dual،Zone و اینترفیس iPod را نام برد.

نمونه GTS این خودرو هم از امکانات اضافه ای نظیر سانروف، شیفترهای تعویض دنده روی فرمان، بلوتوث و سیستم صوتی استریو Rockford Fosgate با ده بلندگو برخوردار است حجم صندوق بار کیزاشی 376 لیتر است که حدود 56 الی 84 لیتر کوچکتر از حد متوسط است.

برخورداری از رینگ 18 اینچی در مدل فول و رینگ 17 اینچی در مدل نیمه فول ، 5 ستاره از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده NHTSA ، سیستم فرمان هیدرولیک تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع ، دارای کنترل نمایشگر اطلاعات و مدیریت پیمایش ، کنترل سیستم صوتی ، سه محل اتصال صندلی کودک (صندلی عقب) ، صندلی عقب تاشونده (با نسبت 60 به 40) ، آیینه های جانبی با تنظیم برقی ، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای ، مجرای تهویه و انتقال گرمایش برای سرنشینان عقب ، قفل مرکزی و ورود بدون کلید ، کلید روشن و خاموش خودرو ، سیستم یکپارجه نمایش اطلاعات و مدیریت پیمایش ، سیستم ضدسرقت immobilizer، همچنین در مدل فول این امکانات نیز وجود دارند: کنترل سیستم تثبیت سرعت ، چراغ‌ها HID ، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها ، تنظیم اتوماتیک سطح روشنایی و سیستم شستشو (چراغهای جلو) ، صندلی راننده (10 حرکت) و سرنشین (4 حرکت) با تنظیم برقی ، صندلی راننده دارای 3 حافظه تنظیم اتوماتیک ، روکش صندلی ها و تودوزی چرمی ، گرمکن صندلی راننده و سرنشین ، آیینه های جانبی با تنظیم برقی و تاشونده برقی ، آیینه وسط الکتروکرومیک (حساس به نور) ، روکش چرم فرمان ، سقف شیشه‌ای برقی (دارای Anti pinch) ، اهرم‌های دوگانه تعویض دنده روی فرمان (Shift Paddles) ، سیستم تثبیت سرعت (Cruise،control) ، سیستم کمک پارک جلو وعقب ، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به حسگر باران از جمله تجهیزات کیزاشی است.

کیزاشی ؛ این سدان ژاپنی از ترمز جلودیسکی تهویه شونده، ترمز عقب دیسکی، ترمز ضدقفل ABS با توزیع الکترونیکی نیرو EBD، سیستم کمکی ترمز ABS، برنامه پایداری الکترونیکی (ESP) در بخش ترمز و پایداری بهره مند است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو