فونیکسریمکسبهتام

BMW به پرفروش‌ترین برند لوکس در چین تبدیل شد!

عصر خودرو- محبوبیت برند‌های لوکس خودرو در چین به طور بی‌سابقه‌ای بالا می‌باشد. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که کدام برند لوکس دارای بیشترین سلطه در پر رونق‌ترین بازار خودرو در جهان است؟

BMW به پرفروش‌ترین برند لوکس در چین تبدیل شد!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فوت و فن ، به گفته وبسایت Automotive News حداقل در سال 2017 این برند BMW می‌باشد. در ماه نوامبر گذشته فروش این شرکت با رشد 12 درصدی به 55.293 خودرو رسیده است. طی همین مدت زمان برند‌های آئودی و مرسدس بنز با افزایش فروش به ترتیب 12 و 22 درصدی فروشی برابر 56.208 و 50.813 دستگاه داشته‌اند.

    درست است که فروش آئودی در ماه نوامبر نسبت به همتای آلمانی خود بیشتر بوده اما این کمپانی هنوز موفق به جبران فروش‌های از دست رفته در اوایل سال، زمانیکه دلالان چینی تصمیم به تحریم این برند گرفته بودند نشده است. دلیل این تحریم، برنامه این برند برای راه اندازی یک کانال توزیع دوم بود که به طور مستقیم با منافع دلالان چینی در تضاد بود. تحریم این برند باعث شد تا کمپانی آئودی تصمیم به لغو این برنامه در ماه مه گذشته بگیرد، اما به عنوان نتیجه این برنامه ارقام فروش سالانه آن به طور منفی تحت تاثیر قرار گرفت. در سوی دیگر فروش بازار چینی کمپانی BMW در 11 ماه اول سال 2017 برابر 542.362 دستگاه بوده که این ارقام، رشد فروش 15 درصدی را نشان می‌دهد. با این حال فروش آئودی با 528.706 دستگاه خودرو نشانگر رشد 2.1 درصدی می‌باشد. در همین حین کمپانی مرسدس بنز در تلاش برای شکست آئودی برای تصاحب جایگاه دوم فروش در سال 2017 است.

    به طوریکه فروش این کمپانی با رشد 27 درصدی همراه بوده و به 539.728 دستگاه رسیده است. پیش از این کمپانی مرسدس بنز برند شماره سه لوکس در چین به شمار می‌رفت، جایگاهی که احتمالا به کمپانی آئودی خواهد رسید. اما بدون شک کمپانی BMW برنده بی چون و چرا فروش در سال 2017 است، عنوانی که این برند علاقه زیادی برای ادامه حفظ آن دارد. پیش از این صحبت‌هایی بر سر سرمایه گذاری مشترک احتمالی برای ساخت خودرو‌های مینی در کارخانه شرکت Great Wall Motor چین وجود داشته است و علاوه بر این BMW در حال برنامه ریزی برای عرضه یک برنامه به اشتراک گذاری خودرو می‌باشد که این برنامه با استفاده از خودرو‌های تمام برقی i3 به انجام خواهد رسید.

        

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو