فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران به بهانه روز حمل و نقل تاکید کرد

ضرورت توسعه کیفی و کمی حمل ونقل عمومی با اولویت مترو

نقش موثر آی.تی در مدیریت ترافیک پایتخت

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی و تسریع درروند نوسازی تاکسی های فرسوده و ناوگان اتوبوسرانی پایتخت تاکید کرد.

ضرورت توسعه کیفی و کمی حمل ونقل عمومی با اولویت مترو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محسن پور سید آقایی ضمن تبریک روز حمل و نقل به تمامی همکاران خود در معاونت حمل و نقل و ترافیک تاکید کرد: در تقویم کشور 26 آذرماه به پاس خدمات ناوگان خستگی ناپذیر حمل و نقل و برای آگاهی هر چه بیشتر جامعه با نقش و جایگاه این بخش در اقتصاد، به عنوان «روز حمل و نقل» انتخاب شده تا ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند دست اندرکاران این حوزه، بازنگری نیز در نیازها و مشکلات این بخش صورت گیرد..
    وی در ادامه بر ضرورت توسعه حمل و نقل همگانی به عنوان نیاز ضروری شهر تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری نوسازی و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت است. متأسفانه به دلیل کمبود بودجه و اعتبار، ناوگان حمل و نقل عمومی در کل کشور دچار فرسودگی است که ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت نیز از این قاعده مستثنی نیست.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اولویت ما به منظور مدیریت ترافیک پایتخت توسعه مترو خواهد بود، اظهارکرد: توسعه ناوگان حمل ونقل ریلی و کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو در اولویت قراردارد، اما تامین ایمنی خطوط و افزایش عملکرد بهره برداری از آنها در درجه اول اهمیت است.
    به گفته پورسیدآقایی به جای افزایش کمی صرف یعنی افزایش تعداد ایستگاه و خطوط مترو، تجهیز ناوگان و افزایش بهره وری از خطوط مترو در دستور کار قرار دارد.
    معاون شهردار پایتخت با تاکید بر لزوم ارتقاء کمیت و کیفیت توأم گفت: رویکرد ما در این دوره فارغ از ارتقاء سخت افزاری، خطوط مترو بوده و به دنبال افزایش کیفیت خدمات رسانی و ارتقاء عملکرد بهره وری خواهیم بود. در عین حال توسعه سخت افزاری مترو نیز در خلال تامین ناوگان صورت می گیرد؛ اینکه قطار خط دیگری را صرف راه اندازی خطوط جدید مورد استفاده قرار دهیم حتماً بهره وری مناسب از توسعه مترو را به دنبال نخواهد داشت.
    پورسیدآقایی با بیان اینکه در مقابل وقت مردم و تمامی مشکلات ناشی از ترافیک، آلودگی هوا و حتی در ابعاد اجتماعی این معضلات خود را مسوول می دانیم، گفت: رنج مردم رنج ماست به همین منظور حتما تلاش خواهیم کرد همسو با شهروندان و به عنوان زبان گویای مردم، در جهت رفع مشکلات ترافیکی و ارتقا فرهنگ ترافیک پایتخت گام برداریم .
    بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی با اشاره به اینکه ترافیک و آلودگی هوا تنها مشکل شهرتهران نیست بلکه بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا وضعیتی مشابه و حتی بدتر از این شهر داشته اند، تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیق و استفاده از تجربیات جهانی، توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقای فرهنگ استفاده از حمل ونقل عمومی می‌توان ترافیک و آلودگی هوای تهران را کاهش داد و مدیریت کرد. به عبارت ساده تر باید برنامه ریزی ها و سیاست ها در جهت صحیح هدف گذاری شوند و قطعاً با استفاده از تجربیات جهانی و تکنولوژی های برتر دنیا به نتیجه خواهیم رسید.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه به نقش آی.تی در مدیریت ترافیک اشاره کرد و گفت: به طور حتم آی.تی در برنامه ریزی های حمل ونقل و ترافیک شهرتهران جایگاهی ویژه خواهد داشت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط