فونیکسریمکسبهتام

توافق تویوتا و پاناسونیک در تولید نسل جدید باتری‌ خودروی الکتریکی

عصر خودرو- دو برند معتبر تویوتا و پاناسونیک در زمینه‌ی تولید باتری‌های پریسماتیک برای استفاده در خودروی الکتریکی همکاری می‌کنند.

توافق تویوتا و پاناسونیک در تولید نسل جدید باتری‌ خودروی الکتریکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از زومیت ، تویوتا و پاناسونیک برای معرفی طرح خود جهت توسعه‌ی باتری‌ پریسماتیک خودروهای الکتریکی، کنفرانس مطبوعاتی مشترک در ژاپن برگزار کردند. چنین همکاری پیش از این نیز انجام شده بود و دو شرکت از سال 1953 با هم روابط تجاری و صنعتی دارند. در سال 1996، تویوتا و پاناسونیک سرمایه‌گذاری در زمینه باتری را آغاز کردند که نتیجه آن شرکت تولید خودروی الکتریکی انرژی پاناسونیک بود. در حال حاضر، پاناسونیک در تأمین باتری‌های پریسماتیک لیتیوم یون مخصوص خودروهای الکتریکی برندهای مختلف، فعالیت دارد.

    این توافق‌نامه به دنبال یافتن راه‌ حلی برای بهبود مسائلی مانند گرم شدن زمین، آلودگی هوا، از بین رفتن منابع طبیعی و امنیت انرژی است. علاوه بر این، توافق‌نامه در نظر دارد تقاضا و تمایل مشتریان برای خرید خودروی الکتریکی طی سال‌های آتی افزایش یابد. به‌منظور تحقق این اهداف، تویوتا و پاناسونیک باید پیشرفت بیشتری در زمینه باتری‌ خودرو داشته باشند؛ دستیابی به این باتری‌ها، از جمله فناوری‌های حیاتی در زمینه تولید خودروی الکتریکی خواهد بود.

    از آنجایی که تویوتا و پاناسونیک در سال 1953 در رابطه با توسعه‌ی کسب و کار خود شروع به فعالیت کردند، دو شرکت با هدف بهبود متقابل قابلیت تولید خود یا اصل مونوزوکوری (Monozukuri)، یکدیگر را به چالش کشیدند. هر دو شرکت با توجه به شرایط محیط کسب و کار و تغییرات شدید در سطح جهانی، متوجه اهمیت همکاری با شرکای مورد اعتماد و دنبال کردن مرزهای سنتی گذشته به منظور کمک به جهان از طریق مونوزوکوری و ایجاد ارزش جدید شدند.

    از طریق فعالیت‌هایی مانند تولید تویوتا پریوس (Prius)، اولین خودروی هیبریدی تولید انبوه جهان در سال 1997 و تولید خودروی پیل سوختی میرای در سال 2014، تویوتا برای حل چالش‌های دشوار پیش روی جهان تلاش‌های زیادی کرده است. با کمک تجارب و دانش به کار گرفته‌شده در پروژه‌های پیشین، تویوتا در حال توسعه بیشتر خودروهای سازگار با محیط زیست از جمله خودروی پلاگین هیبریدی، خودروی پیل سوختی و خودروی الکتریکی متناسب با نیازهای سبک زندگی مشتریان در سراسر جهان است.

    پاناسونیک تولید باتری‌های لیتیوم یون خودرو را به‌عنوان یکی از کسب و کارهای اصلی خود قرار داده است و باتری‌های خودروی آن توسط بسیاری از خودروسازان در سراسر جهان استفاده می‌شود. قابلیت‌های تکنولوژیکی پاناسونیک که به الزامات مختلف برای چنین باتری‌ها‌یی دست می‌یابد، به‌خوبی در بازار مورد توجه قرار می‌گیرد. این شرکت در حال تلاش برای افزایش ایمنی و ظرفیت باتری‌های منشوری (پریسماتیک) خودرو است و از دانش تکنولوژیکی خود در زمینه‌ی کسب و کار باتری استفاده می‌کند.

    تویوتا و پاناسونیک به این موضوع اهمیت می‌دهند که پیشرفت‌های بیشتر در عملکرد باتری، قیمت و ایمنی و نیز ظرفیت تأمین پایدار، به محبوبیت بیشتر خودروهای الکتریکی کمک بیشتری خواهد کرد. دو شرکت جزئیات مربوط به همکاری را با هدف دستیابی به بهترین باتری‌های استفاده‌شده در صنعت خودروی الکتریکی و در نهایت کمک به محبوبیت خودروهای الکتریکی تویوتا و دیگر خودروسازان در نظر می‌گیرند.

    احتمالا جزئیات بیشتری در این مذاکرات وجود دارد که هنوز گفته نشده است؛ مانند یک کارخانه تولید باتری لیتیوم یون شبیه پروژه گیگافاکتوری تسلا  که می‌تواند باتری‌هایی با ظرفیت چند گیگاوات ساعت تولید کند. موضوع دیگر شاید سلول‌های جامد باشد که گفته می‌شود هنوز در مرحله‌ی مطالعه قرار دارند. بعضی منابع می‌گویند ممکن است با اضافه شدن هوندا و مزدا به این توافق، احتمالا یک اتحاد ژاپنی بزرگ در جهت تولید نسل جدید باتری‌های لیتیوم یون ایجاد شود. هدف از ایجاد این اتحاد، ارتقاء فناوری منحصربه‌فرد باتری‌های مدرن، برای استفاده در خودروهای الکتریکی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط