فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت در مراسم افتتاحیه خط تولید انبوه دنا پلاس توربو :

نیازمند عزم راسخ برای توسعه صنعت خودروسازی کشور هستیم

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح خط تولید رسمی دنا پلاس توربو با اشاره به برخی مشکلات موجود در صنعت خودروی کشور، از عزم جدی برای تبدیل شدن به یک خودروسازی واقعی و مطرح در سطح جهانی خبر داد.

نیازمند عزم راسخ برای توسعه صنعت خودروسازی کشور هستیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شریعتمداری با اشاره به اهمیت بالای صنعت خودروی در بحث رشد اقتصادی کشور گفت: تولید هر خودرو در کشور 1.6 شغل ایجاد میکند. روند رو به رشد تولید خودرو طی 2 سال اخیر از توانایی این صنعت در رسیدن به اهداف مشخص شده دارد. رشد تولید 17 درصدی در آبان ماه امسال نسبت به سال گذشته نیز نشان می دهد که دستیابی به رقم 1 میلیون و 650 هزار دستگاه تعیین شده برای انتهای سال جاری کاملا امکان پذیر است.
    وی ادامه داد: یکی از مشکلات بزرگ صنعت خودروی کشور مالکیت دولتی است و دولت باید با حفظ حمایت ها، سهم مالکیت خود از تولیدکننده های این صنعت را به صفر برساند.
    شریعتمداری ادامه داد: قیمت گذاری خودروها بحث بسیار حساسی بوده و در طرف دیگر، میزان تولید باید در حدی باشد که برای کشور صرفه اقتصادی داشته باشد. همچنین در تمامی قراردادها با طرف های خارجی بر توسعه واحدهای تحقیق و توسعه در داخل کشور تاکید جدی داریم و بدون شک باید در این زمینه قدم های جدید و بزرگی برداریم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه سازی با هدف صادرات محور شدن این صنعت را پیش رو داریم و با تحقق آن که امری ممکن و شدنی است، سرمایه قابل توجهی به اقتصاد کشور تزریق خواهد شد.
    وی ادامه داد: در قراردادهای جوینت ونچر باید توجه داشته باشیم که طرف داخلی نقش جدی، عمده و اصلی در تولید و عرضه خودروها داشته باشد. همچنین دیگر مساله ای که برای پیشرفت صنعت خودروسازی کشور لازم و حیاتی است، خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل است که اقدامات قابل توجهی پیرامون آن انجام شده و تلاش میکنیم در آینده نیز قدم های رو به جلوی بیشتری برداریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو