فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو در مراسم آغاز تولید انبوه دنا پلاس توربو :

تولید داخلی خودروها از خروج ارز جلوگیری می کند

عصر خودرو- هاشم یکه زارع در مراسم افتتاح خط تولید انبوه دو خودروی دنا پلاس توربو و پژو ۲۰۷ صندوق دار با اشاره به هدف تولید سالانه ۱.۵ میلیون خودرو در کشور گفت: برای واردات این تعداد خودرو به حدود ۱۵ میلیارد دلار سرمایه ارزی احتیاج داریم، حال آنکه همین رقم با سرمایه گذاری داخلی به ارزش تنها ۱.۵ میلیون دلار قابل دستیابی خواهد بود.

تولید داخلی خودروها از خروج ارز جلوگیری می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه افزود: صنعت قطعه سازی کشور به اصطلاح پیر شده و نیاز به بهره گیری از فناوری های نوین و پشتیبانی دولت دارد. همچنین سیاستگذاری ها باید به صورتی باشد که علاوه بر تولید خودروهای باکیفیت و به روز در داخل کشور، صادرات به بازارهای خارجی هم مدنظر قرار گرفته و توسعه محصولات صادراتی صنعت خودروی کشور از اولویت های اصلی باشد.
    وی در مورد شراکت با خودروسازهای خارجی و قرارداد ایران خودرو و پژو گفت: عزم جدی داریم که این قرارداد به صورت درست و دقیق انجام شود و شرکت پژو چاره ای جز تن دادن به داخلی سازی محصولاتش در ایران ندارد. همچنین مذاکراتی انجام شده که بخشی از قطعات موردنیاز در سایت جدید پژو در کشور الجزایر توسط تولیدکننده های ایرانی تامین شود.
    وی ادامه داد: اینطور نیست که تنها به خودروسازان داخلی چشم داشته باشیم. هم اکنون با چند دانشگاه بزرگ کشور ازجمله شریف و امیرکبیر همکاری گسترده داریم و سعی میکنیم نهایت استفاده را از دانش نخبگان و نیروی علمی جوان و مستعد کشورمان انجام دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط