فونیکسریمکسبهتام

امضای تفاهم نامه تولید قطعات خودرو بین ایران و کره جنوبی

عصر خودرو- ۲۲ تفاهمنامه همکاری مشترک انتقال فناوری بین شرکت های بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی در چهارمین نشست «به هم رسانی فناوری؛ محور بنگاه های کوچک و متوسط بین دوکشور امضا شد.

امضای تفاهم نامه تولید قطعات خودرو بین ایران و کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، این تفاهمنامه ها  با حضور هشت بنگاه خارجی و 50 بنگاه داخلی در زمینه های مختلف از جمله  تولید قطعات خودرو،  عایق های حرارتی و برودتی، صفحه های خورشیدی و انرژی های نو، باتری های لیتیومی و موتورهای برقی به امضا رسید.

    در آیین امضای این تفاهمنامه ها مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  و رایزن اقتصادی کره جنوبی در تهران حضور داشتند.

    در این مراسم معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: راه اندازی مراکز مبادله ای بین کشورهای مختلف تجربه ای بسیار خوب و انتخاب کره جنوبی نیز هوشمندانه بوده است

    صادق نجفی  اظهارداشت: امروز کره جنوبی با کمک بنگاه های کوچک و متوسط به یکی از 20 اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است.

    نجفی ادامه داد: بنگاه های ایرانی باید از این تجربه بنگاه های کره ای نهایت استفاده را ببرند؛ در این میان، وظیفه دولت بسترسازی است.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اولویت خود را پیوند دادن صنایع داخلی با بنگاه های متوسط و بزرگ و بازارهای خارجی و همچنین ارتقای فناوری و بهره وری این صنایع دانست و ادامه داد: باید ایران را از اقتصاد تک محصولی نجات داد که راهکار آن توسعه صنایع کوچک و متوسط است.

    به گفته وی، باید از تجربه همکاری بخش خصوصی ایران و کره جنوبی برای توسعه تبادل تجربیات با سایر کشورهای هدف صادراتی مانند هند، ژاپن و... استفاده کرد.

    غلامرضا سلیمانی  معاون صنایع کوچک سازمان نیز در این مراسم  اظهار کرد: مرکز مبادله فناوری ایران وکره جنوبی در راستای تفاهم نامه ای بین سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با وزارت بنگاه های کوچک ومتوسط واستارتاپ های کره جنوبی ایجاد شده است که این امر در جریان  سفر رییس جمهور کره جنوبی به ایران تحقق یافت و اجرای موارد آن ادامه دارد به طوری که  تاکنون 52 تفاهم نامهه امضا رسیده و10 مورد آن به مرحله اجرا رسیده است.

    وی ادامه  داد: سالانه 4نشست فناورانه محور در راستای اجرای تفاهم نامه بین ایران و کره جنوبی برگزار می شود وهدف از این نشست ها خرید ماشین آلات نیست بلکه انتقال  دانش و تکنولوژی بین صنایع کوچک ومتوسط اهمچنین در این نشست گوآک جینگ هوآن رایزن اقتصادی سفارت کره جنوبی در ایران در حاشیه امضا 22 تفاهنامه فناوران محور بین بخش خصوصی دوکشور   به سابقه 55 ساله بین دو کشور اشاره و اظهار داشت: اکنون شرایط برای توسعه این روابط بیش از گذشته فراهم است.

    گفتنی است، طی سه نشست های مشترک قبلی 55 تفاهم نامه همکاری های مشترک انتقال فناوری بین شرکت های بخش خصوصی دو کشور در زمینه قطعه سازی، شیلات و محیط زیست دریایی، زنبورداری، کودهای بیولوژیک، ریخته گری، نفت و گاز و ... امضا شده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو