فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»؛

بررسی بازار انواع تایر خودرو؛ خط ترمز تایرهای ایرانی روی بازار لاستیک

عصر خودرو- در این شماره بازار انواع تایر خودرو در ایران را نشانه گرفته‌ایم؛ بازاری که تایرهای جدید با برندهای نوظهور مهمان جدید آن هستند.

بررسی بازار انواع تایر خودرو؛ خط ترمز تایرهای ایرانی روی بازار لاستیک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، فارغ از مهمانان جدید بازار که حتی انواع لاستیک‌های آفرودی را هم در‌بر‌می‌گیرد، خبر مهم این روزهای بازار افزایش قیمت چشمگیر انواع تایر است که به نظر می‌رسد حسابی نرخ‌های جدید ‌روی این بازار تاثیر منفی گذاشته‌اند. این افزایش قیمت‌ها ‌روی بازار تایر باعث شده تا لاستیک‌فروشان راهکارهای جدیدی برای آن در نظر بگیرند که در ادامه به صورت مفصل در این مورد توضیح خواهیم داد در آخر نیز جدیدترین فهرست قیمت انواع تایر خودرو در بازار ایران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

    در این بازار چه می‌گذرد؟
    آنچه ‌در این بازار به‌شدت احساس می‌شود، نوسان قیمت‌های تایر است، به ترتیبی که هر ماه قیمت‌ها کاهش یا افزایش می‌یابند. در این بین افزایش قیمت‌ها بیشتر دیده می‌شود که شاید علت اصلی آن نوسان دوباره قیمت ارز باشد. به هر روی تایرهای معروف خارجی همچنان در حال افزایش قیمت هستند و نسبت به اوایل تابستان در حدود 10درصد افزایش قیمت داشته‌اند اگر همچنان از فروشندگان تایر در مورد رونق بازار سوال کنید، پاسخ آنها راکد‌بودن بازار است، با این حال تایرهای ایرانی همچنان با قیمت ثابت در بازار عرضه می‌شوند و کمتر در بین برندهای ساخت داخل افزایش قیمت را مشاهده خواهید کرد‌.
    نکته مهمی که در این بازار وجود دارد، عدم برنامه‌ریزی مناسب برای واردات تایرهای ساخت چین است چرا که روز‌به‌روز بر تعداد برندهای ناشناس این بازار اضافه می‌شود و علاوه بر ضربه‌زدن بر پیکره صنعت کشور باعث می‌شود تا تایرهای ایرانی هم در برابر رقیب تنومند چینی حرفی برای گفتن نداشته باشند. استفاده از اشانتیون، ضمانتنامه کتبی، ارائه یک حلقه تایر رایگان و  از معروف‌ترین راه‌های جذب مشتری برای تایرهای چینی است که در بازار دیده می‌شود.
    در بخش تایرهای گران‌قیمت نیز گرچه تایرهای ایرانی به هیچ عنوان حضور ندارند، تایرهای ساخت چین هم یارای رقابت با برندهای معروف اروپایی و کشورهای نام‌آشنای آسیای شرقی را ندارند. در این قسمت از بازار همچنان برندهای معروفی چون میشلن، نکسن، پیرلی، گودیر و... حضور دارند که با قیمت‌های فضایی و البته کیفیتی بی‌نقص به فروش می‌رسند.
    حقیقت امر این است که در این بازار بسیار وسیع، مشتری در اولین قدم در میان این همه برندهای متنوع سردرگم خواهد شد اما توصیه ما به شما این است که ضمن بررسی تایرهای مختلف خارجی نیم‌نگاهی هم به بازار تایرهای ایرانی داشته باشید تا ضمن بهره‌بردن از کیفیت مناسب، کمترین هزینه را برای خرید تایرهای خودرو خود بپردازید البته ناگفته نماند که در صورت برخورداری از تمکن مالی مناسب، انتخاب تایرهای ساخت کره و ژاپن در این بازار معقول‌ترین انتخاب ممکن خواهد بود.

    لاستیک آفرود لاسا مدل Competus A/T 4X4 سایز 16×70×265، سه حلقه به همراه یک حلقه هدیه به قیمت 1.7 میلیون تومان

     

    یک جفت لاستیک خودرو نکسن مدل NFera SU1 سایز 19×40×245، به قیمت 990 هزار تومان

     

     

    تایر میشلن مدل Pilot Sport 3 سایز 19×40×245، یک حلقه به قیمت 950 هزار تومان

     

    تایر تیگار مدل Sigura  سایز 13×70×175، یک حلقه به قیمت 169 هزار تومان

    نویسنده: محمد مُلکی زاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو