فونیکسریمکسبهتام

۲۴ سال، میانگین عمر ماشین آلات زمستانی راهداری خراسان رضوی

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: میانگین عمر ۶۰ درصد خودروهای این اداره کل و ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی بالای ۲۴ سال است که ضروری است برای نوسازی آن اقدام شود.

۲۴ سال، میانگین عمر ماشین آلات زمستانی راهداری خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا, ابراهیم نصری در آیین آغاز طرح زمستانی و رژه ماشین آلات راهداری استان افزود: لودر و گریدرهای راهداری حتی بیش از 24 سال دارند که قرار است در ماههای آینده به صورت متمرکز برای هر اداره شهرستانی یک دستگاه لودر و گریدر تامین شود.
    وی مهمترین مشکل این بخش را کمبود بودجه دانست و گفت: هر سال اعتبارات خوبی برای این حوزه گذاشته می شود اما تخصیص ها مناسب نیست به شکلی که تاکنون از بودجه ملی این بخش امسال حدود 20 درصد و از بودجه استانی تنها از بخش تملک دارایی ها 50 درصد تخصیص یافته است.
    این مسئول در خصوص طرح راهداری زمستانی نیز بیان داشت: در طرح مزبور که از امروز تا نیمه فروردین 97 ادامه خواهد داشت 92 گروه راهداری با استفاده از 566 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین عملیات راهداری ویژه زمستان را انجام خواهند داد.
    وی افزود: از امروز 957 نفر به همراه این تعداد ماشین آلات به محل خدمت خود اعزام می شوند که از این میان 165 نفر به همراه 48 دستگاه ماشین آلات راهداری، از بخش خصوصی به کار گرفته شده اند.
    فرمانده پلیس راه خراسان رضوی نیز با اشاره به گستره و تردد بالا در این استان گفت: امسال طرح زمستانی پلیس راه در قالب پنج پایگاه ویژه ساماندهی شده که در آن 69 گروه مشتمل بر 138 تیم پلیس راه از ابتدای دی تا 20 اسفندماه انجام وظیفه خواهند کرد.
    سرهنگ هادی امیدوار با اشاره به تجارب طرح راهداری زمستان پارسال افزود: تاخیر در بستن برخی مسیرها که مشکل آب و هوایی یا ترافیکی دارند علاوه بر بروز برخی مشکلات برای مسافران و رانندگان، در ادامه امدادرسانی را نیز با مشکل مواجه می کند.
    وی بر هماهنگی و همکاری بیشتر راهداران و ماموران پلیس راه برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران بارگاه منور رضوی تاکید و بیان کرد: در صورت بروز حادثه و یا نقصی برای ماشین آلات راهداری، باید خودرو و ماشین آلات راهداری جایگزین تامین شود تا امدادرسانی های احتمالی با مشکل روبه رو نشود.
    خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
    این استان علاوه بر 51 گردنه به طول 545 کیلومتر در محورهای بین شهری، 172 گردنه به طول 574 کیلومتر در محورهای روستایی، 136 محل کولاک و مه گیر به طول 586 کیلومتر دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو