فونیکسریمکسبهتام

رونمایی از خودرو هیبریدی با ۱۱۵۰ اسب بخار نیرو

عصر خودرو- یک شرکت آمریکایی خودروی هیبریدی با قدرت ۱۱۵۰ اسب بخار ساخته که می تواند در ۲.۷ ثانیه، سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند.

رونمایی از خودرو هیبریدی با ۱۱۵۰ اسب بخار نیرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، شرکت آمریکایی Aria یک ابرخودروی جدید هیبریدی با قدرت 1150 اسب بخار ساخته است. این خودرو که Aria FXE نام گرفته در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس رونمایی شد.
    هرچند شرکت آریا چندان مشهور نیست اما بسیاری از طرفداران پروپاقرص خودرو آن را می شناسند. این شرکت قبلا با تسلا، فورد، هوندا، نورتروپ گرومن همکاری کرده و اکنون خودرویی با برند خود تولید کرده است.

    به هرحال در Aria FXE دو موتور الکتریکی را درکنار دو موتور 8 سیلندر با گنجایش 6.2 لیتر ترکیب کرده که در دو طرف محورهای خودروقرار می گیرند. به این ترتیب تعجبی ندارد که خودرو در 2.7 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر برساعت می رساند.

    حداکثر سرعت آن نیز 354کیلومتر برساعت است. قدرت موتورهای 8 سیلندر دستگاه 720 اسب بخار و موتورهای الکتریکی آن 540 اسب بخار است.

    بدنه Aria FXE از جنس فیبرکربنی است. همچنین بخش های مختلف خودرو از فلزات تیتانیوم و آلومینیوم با پرینتر3 بعدی چاپ شده است.

    باتری لیتیوم یونی خودرو نیز 10 کیلووات ساعت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم