فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ (۱۰۴)

مدیر عامل آپکو: توقع یعنی کیفیت،کیفت یعنی رضایت مشتری

عصر خودرو- مصاحب آپکودر روز سوم نمایشگاه خودرو تهران، از سوی شرکت آپکو به عنوان تولیدکننده و تامین کننده آپشن برای خودروهای سفارشی ایران خودرو، فرصتی ترتیب داده شد تا اصحاب رسانه بتوانند با مهندس وزیری، مدیرعامل این شرکت یک جلسه کوتاه پرسش و پاسخ داشته باشند.

مدیر عامل آپکو: توقع یعنی کیفیت،کیفت یعنی رضایت مشتری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰
  • مدیر عامل آپکو: توقع یعنی کیفیت،کیفت یعنی رضایت مشتری
  • آپکو
  • آپکو

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت آپکو همواره سعی کرده تا رضایت مشتریان را از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو افزایش دهد و در این زمینه هم بسیار جدی و مصمم است. این شرکت در تلاش است تا به صورت موازی با ایران خودرو، به ارائه و نصب آپشن ها در 3 دسته ظاهری، ایمنی و عملکردی بپردازد. آپکو بیشتر بر روی قطعات مربوط به سیستم ایمنی تمرکز دارد، قطعاتی مانند کروز کنترل، اتولایت، سنسور جلو و عقب، دوربین دنده عقب و مواردی از این دست که به کاهش میزان تصادفات و خطرات ناشی از نبود این سیستم ها کمک می کند. این قطعات آپشنی با کیفیت اصلی و با لوگوی شرکت هستند و تماما خدمات پس از فروش دارند، بنابراین می توان به صراحت گفت که قطعات دیگر که به صورت متفرقه و غیرشرکتی بر روی خودرو نصب می شوند از نظر ایران خودرو فاقد اعتبار بوده و اگر به سیستم های برقی یا موتوری خودرو آسیب بزنند ایران خودرو به هیچ عنوان خدمات گارانتی را بر روی این خودروها ارائه نمی کند. آپکو برای تمامی رنج محصولات ایران خودرو آپشن های فابریک و شرکتی را ارائه می دهد و بر اساس قیمت خودرو، میزان این آپشن ها زیاد و کم می شود.

- ذهنیتی در میان ایرانیان وجود دارد که خودروهای آپشنال را بیش تر از خودروهای معمولی می پسندند اما برای این کار هنوز به قطعات داخلی اعتماد لازم را ندارند. در این زمینه چه کار کرده اید؟
توقع مشتریان از ایران خودرو و آپکو به عنوان تولیدکننده خودروهای سفارشی بسیار زیاد است که البته این توقع باعث پیشرفت ما می شود  شعار ما همواره این بوده است که "توقع یعنی کیفیت و کیفیت یعنی رضایت مشتری".
کیفیت و عمر قطعه از مواردی هستند که باید باهم و در کنار هم باشند چرا که در غیر این صورت بازار به ما اعتماد نخواهد کرد. یکی از اصلی ترین دلایل روی آوردن بازار به خودروهای چینی این است که این خودروها با توجه به قیمتشان در بازار از آپشن های بیشتری در مقایسه با محصولات  داخلی بهره می برند و البته این مساله تنها مزیت آن ها نسبت به ما است.
در استراتژی تدوین شده، آپکو قصد دارد تا فروش از دست رفته ایران خودرو را احیا کند. در حال حاضر بیش از 50 درصد از خودروهایی را که نمایشگاه تهران آورده ایم آپشنال شده است، آپشن هایی که هم با کیفیت اصلی و شرکتی هستند و هم این که خدمات پس از فروش به آن ها تعلق می گیرد. شعار ما این است که بازار قطعات آپشن به غیر از آپکو استاندارد و با کیفیت نیست بنابراین در انتخاب شرکت هایی که با آن ها کار می کنیم بسیار دقت داریم. باید ایران خورو را در این  قسمت بالا ببریم دقیقا همان استراتژی ای که چین اتحاذ کرده است. چینی ها 20 سال پیش تقریبا هیچ صنعتی نداشتند ولی در 10 سال اخیر توانسته اند با ارائه آپشن های بیشتر به بازار تسلط پیدا کنند و توانسته اند با تحلیل بازار ما و تمایل مردم ما به خرید خودرو فول آپشن، در بازار ما موفق شوند، ماهم اگر بخواهیم موفق شویم باید بازار را تحلیل کنیم و نیازهای مردم را برطرف کنیم. از سال 96 اقدام به تجهیز بیش از 160 شعبه فعال در زمینه ارائه آپشن کردیم که حدود نیمی از آن ها نماینده های خودمان و نیم دیگر شعب ایران خودرو هستند. این شعبات می توانند محصولات آپشنی برای تمامی خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو را ارائه دهند.

- در مورد نمایندگی ها صحبت کردید، نمایندگی های آپکو چقدر از نظر اطلاعاتی به روز هستند؟
شعار ما دانش بنیان بودن است، ما باهمکاری جونیت ونچرهایمان و همراهی مرکز تحقیقات ایران خودرو، آموزش نیروها را برای کار در شعب انجام می دهیم و علاوه بر این از تمام شرکت هایی که با آن ها کار می کنیم هم می خواهیم تا برای نیروهای ما کلاس های آموزشی برگزار کنند. این وظیفه ماست که اگر مشتری سوالی در مورد نصب، تعمیر یا تعویض هرکدام از قطعات داشت، نیروهای ما بتوانند به آن ها پاسخ های درست و دقیق ارائه دهند تا مشتریان به اشتباه برای انتخاب یک محصول اقدام نکنند بنابراین برای این منظور ما باید همیشه خودمان را به روز نگه داریم.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو