فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

پورشه پانامرا توربو S هیبرید؛ یک استیشن ۶۸۰ اسب‌بخاری!

عصر خودرو- خانواده پانامرا که در نسل دوم، در دو اتاق فست‌بک و شوتینگ‌بریک تعریف شده است، پیش‌تر از این نیز با ۱۵ مدل، خانواده بسیار بزرگی بود؛ حال با Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo، پورشه شانزدهمین مدل پانامرا را در هیبت یک استیشن کوپه ۶۸۰ اسب‌بخاری معرفی می‌کند.

پورشه پانامرا توربو S هیبرید؛ یک استیشن ۶۸۰ اسب‌بخاری!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo، موتور V8 توئین‌توربو 550 اسب‌بخاری مدل توربو، با پکیج 14.1 کیلووات‌ساعت باتری‌های لیتیوم-یون و یک موتور برقی 136 اسب‌بخاری ترکیب شده تا خروجی کار، یک پیشرانه پلاگ‌این‌ هایبرید 680 اسب‌بخاری با بیشینه گشتاور 850 نیوتن‌متر باشد که متصل به یک گیربکس 8 سرعته اتومات است و مُحرک هر چهار چرخ. متناسب با این خروجی ویرانگر پیشرانه، گستره‌ای از امکانات عملکردمحور به‌صورت استاندارد برای این پانامرای شوتینگ‌بریک در نظر گرفته شده که عبارتند از ترمز‌های کربن-سرامیک، سیستم توزیع گشتاور متغیر پورشه (PTVP)، سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM) با فنربندی بادی قابل تنظیم ارتفاع، نسخه اسپرت کنترل شاسی پویای پورشه (PDCCS) که به کمک میله‌های تعادل الکترومکانیکی از تکان‌های جانبی جلوگیری می‌کند، Power Steering Plus و پکیج معروف اسپرت کرونو که کرنومتر روی داشبورد و حالت رانندگی قابل تنظیم را به مجموعه اضافه می‌کند. به اینها اضافه کنید بال عقب فعال را که بسته به سرعت‌ و یا باز/بسته بودن سانروف، برای ارتقای آیرودینامیک بدنه و نیروی عمودی وارد بر قسمت عقب، سه زاویه سطح مختلف به خود می‌گیرد.

    اینها، مشخصات یک سوپر استیشن 188.592 یورویی است که صفر تا صد 3.4 ثانیه دارد، صفر تا 200کیلومتر ‌را در 8.5 ثانیه تخته می‌کند و در نهایت می‌تواند تا 309 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. این در حالی است که پورشه متوسط مصرف سوخت آن را تنها 2.9 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام کرده است. در حالت تمام‌الکتریکی نیز بُرد پیمایش، بالغ بر 48 کیلومتر اعلام شده که البته در این حالت، حداکثر سرعت به 140 کیلومتر در ساعت محدود خواهد بود.

    نویسنده: مجید رقیبی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو