فونیکسریمکسبهتام

کولاک برف در راه آسمان چند استان کشور

عصر خودرو- مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از برقرای جو پایدار در کشور طی امروز و فردا خبر داد و گفت: در روز جمعه بارش‌ها در سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و در ارتفاعات تعدادی از استان‌ها بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

کولاک برف در راه آسمان چند استان کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز تا ظهر فردا (پنجشنبه 8 آذرماه)، در غالب مناطق کشور جو پایدار است و تنها در بعدازظهر امروز سواحل غربی خزر بارش پراکنده خواهد داشت.

    وی افزود: از بعدازظهر روز پنجشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی بر مقدار بارش‌ها در سواحل غربی خزر افزوده می‌شود. فردا در غرب خلیج فارس نیز رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

    مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه با تقویت جریان‌های شمالی و گذر موج تراز میانی، بارش‌ها در سواحل دریای خزر به ویژه مناطق میانی و شرق آن تشدید می‌شود و در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و مناطقی از اردبیل بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

    به گفته وظیفه، از جمعه تا شنبه گستره منطقه بارش به تدریج نوار شمال شرق کشور شامل خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی  را در بر خواهد گرفت. در این مدت به تدریج کاهش دما در نیمه شمالی و شرق کشور قابل توجه خواهد بود و از بعدازظهر پنجشنبه تا جمعه دمای هوا در نوار شمالی کشور (استان‌های گلستان، مازندران و گیلان) 2 تا 8 درجه کاهش یافته و کمینه دما در مناطق جلگه‌ای به 1 تا 3 درجه سلسیوس در روزهای شنبه و یکشنبه خواهد رسید.  

    این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: در شمال شرق کشور و در خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از اواخر وقت جمعه دمای هوا بین 6 تا 10 درجه کاهش یافته و انتظار می‌رود کمینه دما طی روز شنبه تا دوشنبه صبح در این مناطق به منفی 3 تا منفی 6 درجه سلسیوس برسد. 

    وی وضعیت جوی استان‌های متاثر از این سامانه را پیش بینی کرد و گفت:  در روز جمعه (10 آذرماه)؛ بارش باران در مناطق جلگه‌ای گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در دامنه‌های شمالی ارتفاعات البرز  رخ خواهد داد. همچنین در ارتفاعات شمالی استان‌های البرز، تهران، سمنان و از اواخر جمعه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و کولاک برف به سبب وزش باد و بارش برف در جاده‌های کوهستانی خراسان شمالی و شمال سمنان و جاده‌های کوهستانی البرز پیش‌بینی می‌شود.

    مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: افت دما و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی مهم‌ترین تاثیر این سامانه شمالی خواهد بود و از اواخر پنجشنبه تا روز شنبه برای تردد در جاده‌های کوهستانی البرز و شمال شرق کشور در مناطق یاد شده به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل زمستانی توصیه می‌شود.       

    وظیفه افزود: خلیج فارس طی سه روز آینده و دریای خزر روز جمعه مواج پیش‌بینی می‌شود.

    مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (پنجشنبه 9 آذرماه)؛ صاف، همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر وزش باد خواهد بود که بیشترین و کمترین دمای آن بین 15 و 3 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین تهران در روز جمعه (10 آذرماه) کمی ابری، همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 13 و 3 درجه سانتیگراد خواهد بود.             

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو