فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ (۸۰)

نگاهی کوتاه به تویوتا Rav۴ هیبرید به مناسبت رونمایی آن از سوی ایرتویا؛ شاسی‌بلند تویوتا در لباس هیبرید

عصر خودرو -ایرتویا چند سالی است نسل جدید تویوتا Rav۴ را به‌عنوان تنها شاسی‌بلند تویوتا در بازار ایران عرضه می‌کند. در نمایشگاه خودرو تهران اما شاهد عرضه یک نمونه جدید از این خودرو هستیم و ایرتویا به‌عنوان نماینده تویوتا و لکسس در ایران، تویوتا Rav۴ هیبرید را به نمایش گذاشت.

نگاهی کوتاه به تویوتا Rav۴ هیبرید به مناسبت رونمایی آن از سوی ایرتویا؛ شاسی‌بلند تویوتا در لباس هیبرید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰
  • 1
  • نگاهی کوتاه به تویوتا Rav4 هیبرید به مناسبت رونمایی آن از سوی ایرتویا؛ شاسی‌بلند تویوتا در لباس هیبرید
  • 1

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، تویوتا Rav4 در این بیست‌وچند سال که از عمرش می‌گذرد، یک‌چیز را خیلی خوب آموخته و آن توانایی وفق یافتن است. این ساخته تویوتا تا تبدیل شدن به کراس‌اوور مدرن و خوش‌چهره‌ای که این روزها در جاده‌های کشورمان می‌بینید، به طور پیوسته تغییر کرده است و زیباتر شده است. تویوتا Rav4 در سال 2016 شاهد یک تغییر چهره دیگر بود و طراحی ظاهری‌اش بار دیگر زیباتر شد و این دقیقا چیزی است که اکنون در خیابان‌های کشور می‌بینیم. ایرتویا اما برای دومین نمایشگاه خودرو تهران در کنار مدل‌های بنزین سوز این خودرو که اکنون عرضه می‌شود، نمونه هیبرید را نیز عرضه کرده است، خودرویی که در صورت ورود به بازار به دلیل قیمت مناسب‌ترش نسبت به نمونه‌های بنزین سوز می‌تواند رقیب قدری برای خودروهای این کلاس باشد.
تویوتا Rav4 هیبرید از یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که 176 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور بنزین سوز این خودرو به‌تنهایی نمونه‌ای قدرتمند است اما در مدل‌های هیبرید، موتور برقی 244.8 ولتی قرار گرفته بر روی این خودرو می‌تواند در همراهی پیشرانه بنزینی قدرتی معادل 194 اسب بخار قدرت تولید کند که با همراهی یک گیربکس CVT این قدرت را به هر چهارچرخ این خودرو منتقل می‌کند. این خودرو می‌تواند به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک (ECT-i) هم مجهز شود که البته در حال حاضر در نمونه‌های ارائه شده این خودرو در بازار آمریکا همان گیربکس CVT بر روی خودرو نصب می‌شود.
تویوتا Rav4 هرچند در ظاهر یک کراس‌اوور شهری است اما همچون سایر قدبلندهای تویوتا، توانایی آفرود مناسبی هم دارد و این قابلیت به دلیل سیستم چهارچرخ محرک آن به دست می‌آید تا این ساخته هیبرید تویوتا همچون نمونه‌های بنزین سوز بتواند به‌خوبی در زمین‌های ناهموار حرکت کند. سیستم تعلیق Rav4 هیبرید با نمونه بنزینی تفاوتی نداشته و در محور جلو به‌صورت مستقل مک‌فرسون در جلو و دوبل جناغی در محور عقب است. خودرو به رینگ‌های 18 اینچی آلومینیمی اسپرت مجهز شده است و با تایر 235/55 ارائه می‌شود.
این خودرو در بازارهای جهانی در تیپ‌های متعددی عرضه می‌شود که با توجه به سابقه این خودرو در ایران پیش‌بینی می‌شود که نمونه هیبرید هم با نمونه فول آپشن پا به بازار ایران بگذارد.
هرچند با توجه به بسته بودن سامانه ثبت سفارش و نامشخص بودن تعرفه‌ها، قیمت این خودرو نامشخص است اما بر اساس تعرفه‌های فعلی قیمتی بین 240 تا 260 میلیون تومان برای آن پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو