فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ (۷۹)

خودرو U۵، کراس‌اوور مدرن لوکسژن در کلاس کامپکت ؛ جسور و جذاب

عصر خودرو -محبوبیت کراس‌اوور ها و SUV ها به قدری بالاست که سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۲۰ درصد از مجموع خودرو های فروش رفته در سطح جهانی (بالغ بر ۲۴.۳۲ میلیون دستگاه)، به این رده خودرویی تعلق داشتند.با این اوصاف تعجبی ندارد که لوکسژن توجه ویژه ای را معطوف به گسترش خانواده کراس‌اوور های خود کرده است.

خودرو U۵، کراس‌اوور مدرن لوکسژن در کلاس کامپکت ؛ جسور و جذاب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • خودرو U5، کراس‌اوور مدرن لوکسژن در کلاس کامپکت ؛ جسور و جذاب

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  پس از U7 و U6 که به ترتیب در رده فول‌سایز و میدسایز قرار می گیرند، لوکسژن کراس‌اوور کامپکتی را با کُد U5 معرفی کرد که امروز، به فاصله کمتر از شش ماه از رونمایی رسمی در اتوشانگهای 2017، بصورت رسمی در شهر آفتاب و توسط آرمان‌موتور کویر برای بازار کشورمان پاگُشا شد.
آنچه که در نگاه اول خودنمایی می کند، استایل جسور و پویایی است که با بازی بی‌مهابا با خطوط برآمده و فرم های بیرون‌زده، و ترکیب آن با فرم اتاق کوپه‌مانند (الگو گرفته شده از U6) و طرح‌مایه دو رنگ بدنه، جذابیت خاصی به این اتاق 4.395×1.783×1.607 میلیمتری داده است. این حس قد کشیده که با بهره‌گیری از فرم های پُف کرده و ارتفاع سواری بالا در استایل ظاهری U5 تزریق شده را به لطف عناصر تنومند و ارتفاع بالای عناصر داشبورد، در طراحی داخلی نیز شاهد هستیم اما شاید بارزترین مشخصه این محیط، نمایشگر ایستاده تبلت‌مانندی باشد که به جای گستره کنترلگر های فیزیکی مرسوم بر روی داشبورد تعبیه شده و حس مدرن‌تری به کابین بخشیده است. در کنار این نمایشگر 12 اینچ لمسی که رابط نسل چهارم سیستم اطلاعات و سرگرمی Think+ است، U5 از سیستم دید 360 درجه موسوم به دید عقاب، همیار پارک فعال، دوربین دید عقب با خطوط راهنمای فعال، کروزکنترل، نمایشگر دیجیتال به جای نشانگر های آنالوگ مرسوم پشت فرمان، سیستم تشخیص فرامین صوتی، ورود و استارت بدون کلید (با کلید هوشمند) و ترکیب پوشش چرم و تریم طرح فیبرکربن در کابین نیز بهره می برد. سیستم صوتی با 7 بلندگو، درگاه USB/AUX، بلوتوث و خروجی برق 12 ولت، تهویه اتوماتیک با دریچه های مجزا برای سرنشینان عقب، چراغ های LED جلو و عقب با قابلیت تعقیب زاویه پیچ در چراغ های جلو و دیلایت های LED نیز بهره می برد. در کنار اینها باید به فضای 736 لیتری بار اشاره کرد که با خواباندن ردیف عقب صندلی ها (به نسبت 60/40)، به 1700 لیتر می رسد.
لوکسژن در U5 تاکید ویژه بر ایمنی داشته و در کنار استحکامات لحاظ شده در اتاق و شاسی، این کراس‌اوور کامپکت را با شش ایربگ (شامل ایربگ های جلو، جانبی جلو و پرده ای) همیار آغاز حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری خودرو، ترمز ضدقفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل هرزگردی، سیستم بررسی فشار باد تایر ها، سنسور های پارک جلو و عقب، هشدار نقاط کور راننده، سیستم کمکی ترمز و تقویت‌کننده هیدرولیک نیروی ترمز بهره می برد. پیشرانه بکار رفته در U5، از نوع 1.6 لیتری تنفس‌طبیعی D-VVT است که با 120 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، به یک گیربکس CVT اتصال یافته و محرک چرخ های جلو است و با وجود وزن 1.283 کیلوگرمی، کشش و توان عملکردی کافی را به U5 می دهد. همچنین باید به سیستم فرمان برقی (EPS) اشاره کرد که به لطف آن، حداکثر شعاع چرخش، به 5.7 متر رسیده و ترکیب آن با امکان انتخاب حالت های سواری اقتصادی (Eco) و پرشتاب (Sport) در گیربکس، کارایی و مانورپذیری منعطف تری به این کراس‌اوور کوچک می دهد. لوکسژن متوسط مصرف سوخت این پیشرانه در شهر و جاده 6.9 لیتر اعلام کرده است.
کوتاه از لوکسژن
لوکسژن، برندی نوپا، برخاسته از گروهی 60 ساله در صنعت خودرو تایوان است. این برند به عنوان زیمجموعه لوکس‌ساز یولون موتور، سال ها به واردات خودرو و تولید انواع مدل های نیسان در تایوان مشغول بوده و در مدت‌زمان کوتاهی که از آغاز فعالیت هایش می گذرد، به برندی معتبر و شناخته شده در جهان تبدیل شده است. پای این برند تایوانی توسط آرمان‌موتور کویر به کشورمان باز شده و قرار است به زودی با گستره ای از محصولات متنوع، نبض بازار خودرو های خوش‌ساخت و در عین حال، اقتصادی بازار کشور را در دست گیرد. آرمان‌موتور کویر پیش از رونمایی رسمی U6 و U5 در نمایشگاه خودرو تهران، چهار محصول دیگر از این برند تایوانی را نیز برای عرضه در بازار کشور معرفی کرده بود که عبارتند از سدان کوچک S3 در دو مدل بنزینی و برقی، مینی‌ون M7 و کراس‌اوور بزرگ U7.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط