فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ (۷۲)

نگاهی به جدیدترین دستاورد‌های ایران خودرو دیزل در نمایشگاه امسال ؛ستاره‌های سنگین وزن

عصر خودرو -گروه صنعتی ایران خودرو دیزل به عنوان یکی از با سابقه‌ترین و خوشنام‌ترین تجاری سازان کشور، با دستی پر در دومین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو تهران حاضر شده و سبد کاملی از محصولات حال حاضر و آینده خود را در معرض نمایش عموم قرار داده است.

نگاهی به جدیدترین دستاورد‌های ایران خودرو دیزل در نمایشگاه امسال ؛ستاره‌های سنگین وزن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • نگاهی به جدیدترین دستاورد‌های ایران خودرو دیزل در نمایشگاه امسال ؛ستاره‌های سنگین وزن

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، ایران خودرو دیزل، با همکاری گسترده چند شریک معتبر خارجی و همچنین تکیه بر دانش بومی مهندسان خود، برنامه‌ریزی حساب شده و گسترده‌ای را برای کسب سهم بیشتر از بازار کشور و همچنین جلب رضایت بیش از پیش خریداران  دارد. به همین بهانه و در نوشتار پیش‌رو، نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین محصولات و برنامه‌های آینده این تجاری ساز معتبر ایرانی.
برنامه‌ها و اخبار جدید
به گفته مسئولین ایران خودرو دیزل، همکاری‌های این شرکت با شرکای خارجی، بعد از برجام رنگ‌و‌بوی تازه‌ای به خود گرفته و بسیار گسترده‌تر شده است. این گستردگی، هم در زمینه افزایش تنوع محصولات و هم بهبود خدمات پس از فروش صورت گرفته است تا موجب رضایت هرچه بیش‌تر خریداران شود . در حال حاضر، ایران خودرو دیزل با مرسدس بنز، هیوندای و چند شریک چینی، همکاری‌های گسترده‌ای را آغاز کرده و بنا دارد که طیف کاملی از محصولات این شرکت‌های معتبر را روانه بازار کند. البته این همکاری‌های گسترده موجب نشده تا توسعه دانش و مهندسی بومی فراموش شود؛ چرا که ایران خودرو دیزل برنامه تولید و عرضه محصولات با برند بومی خود را نیز به صورت جدی پیگیری کرده و سعی دارد در این زمینه از تجارب شرکای معتبر خود نیز بهره بگیرد. مسئله قابل توجه در عرضه محصولات این شرکت به بازار این است که قبل از ورود هر محصول، نظر سنجی‌های مختلفی از مردم و سازمان‌های مربوطه ( از قبیل راهداری، محیط زیست و...) انجام می‌گیرد و سعی بر این است تا بر اساس این نقطه نظرات و شرایط بازار، ایده‌آل‌ترین محصول ممکن به خریداران تحویل داده شود.
مرسدس بنز اکتروس
گل سرسبد محصولات تجاری مرسدس بنز، یعنی اکتروس، که یکی از معتبرترین و خوش‌نام‌ترین‌ ها در صنعت خودروهای تجاری دنیا محسوب می‌شود؛ پس از چند سال غیبت، بازگشت مجدد خود به بازار ایران را در نمایشگاه امسال اعلام کرد تا تنور رقابت تجاری سازان اروپایی در بازار کشورمان، داغ‌تر از همیشه شود. اکتروس‌هایی که قرار است به بازار کشور ما عرضه شوند؛ از نسل سوم این خودرو بوده و در 2 مدل کشنده ( 1844LS با آرایش محوری 2×4، سقف بلند با امکانات رفاهی بیشتر؛ و 3344S با آرایش محوری 4×6، سقف کوتاه با امکانات رفاهی کم‌تر )، 1 مدل کمپرسی ( 3341K با آرایش محوری 4×6 ، کابین سقف کوتاه، بدون تخت خواب) و 1 مدل باری ( 2536L با آرایش محوری 2×6، کابین سقف بلند مجهز به تخت خواب )، به تولید خواهند رسید. هر 4 مدل اکتروس، از پیشرانه یکسانی بهره می‌برند. این پیشرانه V6 12 لیتری ( با حجم دقیق 11946 سی سی ) که با کد OM 501 LA شناخته می‌شود؛ در 2 مدل کشنده، حداکثر قدرت 440 اسب بخار در 1800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 2100 نیوتن متر در 1080 دور در دقیقه را تولید کرده و به یک گیربکس اتوماتیک از سری پاور شیفت مرسدس بنز متصل می‌شود. البته گیربکس این 2 مدل با یکدیگر تفاوت داشته و در حالی که 1844LS از گیربکس 4+12 سرعته بهره‌مند است؛ 3344S از یک نمونه 2+16 سرعته استفاده می‌کند. پیشرانه مذکور، در کمپرسی 3341K ، حداکثر قدرت 410 اسب بخار و حداکثر گشتاور 2000 نیوتن متر و به یک گیربکس اتوماتیک 2+16 سرعته متصل می‌شود. در شاسی باری 2536L نیز شاهد حداکثر قدرت 360 اسب بخاری و حداکثر گشتاور 2000 نیوتن متر، در کنار یک گیربکس اتوماتیک 4+12 سرعته هستیم. وقتی از مسئولین غرفه ایران خودرو در مورد چرایی عدم عرضه نسل چهارم اکتروس به عنوان یک مدل به‌روز پرسیدیم؛ پاسخ دادند که عرضه نسل چهارم، با توجه به مسائلی همچون قیمت تمام شده، سازگاری با سوخت دیزل موجود در کشور و هزینه‌های نگهداری، چندان مقرون به صرفه نبود و ما با در نظر گرفتن تمامی این شرایط، تصمیم به عرضه نسل سوم گرفتیم که سازگاری بالاتری با شرایط کشور ما دارد. قیمت گذاری و عرضه اکتروس به بازار، برای 2 تا 6 ماه آینده برنامه ریزی شده است.
کامیونت‌های هیوندای
ایران خودرو دیزل که قبلا تجربه همکاری با هیوندای را در زمینه عرضه مینی بوس و کامیونت‌های این شرکت کر‌ه‌ای دارد. قصد دارد تا نسل جدید کامیونت‌های هیوندای را در 2 نمونه 6 تن ( HD65 ) و 8 تن ( HD78 ) به بازار کشور عرضه کند . هر دو نمونه مذکور، از یک پیشرانه 4 سیلندر 3.9 لیتری توربو دیزل با استاندارد آلایندگی یورو 4 ، در کنار یک گیربکس 5 سرعته دستی بهره می‌برند که حداکثر قدرت و گشتاور این پیشرانه در نمونه‌های 6 و 8 تن، به ترتیب برابر با 140 اسب بخار، 380 نیوتن متر  و 150 اسب بخار، 580 نیوتن متر است . کامیونت‌های هیوندای علاوه بر طراحی زیبا و کیفیت ساخت مطلوب، از امکانات رفاهی قابل قبولی نیز بهره می‌برند که می‌تواند فروش مناسبی را برای آن‌ها به ارمغان آورد.
اتوبوس بین شهری LC457
اتوبوس LC457 به عنوان محصول جدید ایران خودرو دیزل، از پیشرانه OM457 مرسدس بنز با حداکثر قدرت 430 اسب بخار و حداکثر گشتاور 2100 نیوتن متر، در کنار گیربکس اتوماتیک ساخت ZF بهره می‌برد.  نکته قابل توجه راجع به اتوبوس مذکور این است که شاسی، تریم داخلی، اتاق و پلت فرم آن، ساخت متخصصان ایرانی شرکت ایران خودرو دیزل است . LC457 بر اساس نیاز مالکان، راننده‌ها و مسافران طراحی شده و در آینده با 2 کلاس اکونومی ( 44 نفره ) و VIP ( 25 نفره )، وارد بازار خواهد شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو