فونیکسریمکسبهتام

تصادف خودروهادرگردنه خان تلفات نداشت

جاده های ارتباطی بانه بازاست

عصر خودرو- بارش برف و کاهش دما در روز گذشته موجب لغزنده شدن جاده ها در مناطق کوهستانی هم چون گردنه خان بانه شد که چند خودرو به دلیل نداشتن تجهیزات زمستانی در این مسیر باهم برخورد کردند.

جاده های ارتباطی بانه بازاست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، به دنبال بارش برف و کاهش شدید دما در بعد از ظهر و شامگاه جمعه در بانه در جاده بانه - سقز چند دستگاه خودرو که تجهیزات لازم هم چون زنجیر چرخ به همراه نداشتند، باهم برخورد کردند که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

    حدود دو ساعت در این محور ترافیک سنگین بوجود آمد که منجر به مختل شدن رفت و آمد شد و با تلاش اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای و با همکاری جمعیت هلال احمر و پلیس راه شهرستان وضعیت رفت وآمد در این محور به حالت عادی برگشت.

    رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بانه در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: هم اکنون تمامی محورهای ارتباطی شهری و روستایی شهرستان بانه باز است و تردد در آنها برقرار است.

    انور طاهایی افزود: با وجود پیش بینی های سازمان هواشناسی در خصوص کاهش دما و احتمال لغزندگی در جاده ها و گردنه های سخت گذر کوهستانی، متاسفانه تعداد زیادی از رانندگانی که روز گذشته در مسیر گردنه خان در جاده اصلی بانه-سقز تردد کردند، تجهیزات زمستانی هم چون زنجیر چرخ به همراه نداشتند.

    وی ادامه داد: مسئله مذکور موجب ترافیک سنگین و مختل شدن رفت و آمد به مدت دو ساعت شد که در نهایت با تلاش اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و با همکاری جمعیت هلال احمر و پلیس راه این مشکل برطرف شد.

    طاهایی از استقرار 2 اکیپ تجهیزات و نیروهای راهداری در شهر بانه و گردنه خان  برای اقدام سریع در شرایط دشوار جوی خبرداد و بیان کرد: عدم تجهیز وسایل نقلیه به تجهیزات زمستانی و همچنین کم توجهی به مقررات رانندگی موجب ایجاد راهبندان های جاده ای در مواقع مشابه می شود که روند روان سازی تردد و برف روبی را با کندی مواجه می کند و از این نظر ضروری است شهروندان محترم ضمن خودداری از سفرهای غیر ضروری، توصیه های ایمنی و راهداری را جدی بگیرند.

    رئیس اداره هواشناسی شهرستان بانه هم به خبرنگار مهر گفت: میزان بارندگی ناشی از نزولات جوی روز گذشته تنها 1 میلیمتر و ارتفاع برف در ایستگاه هواشناسی شهر بانه 2 سانتیمتر بوده است.

    محمد ویسی بیان کرد: که این میزان در ارتفاعات و گردنه خان بیشتر از این مقدار بوده است، اما عامل اصلی در ایجاد لغزندگی جاده ها و ضرورت مراقبت بیشتر در تردد جاده ای، کاهش شدید دما بود که در شامگاه گذشته به 3.3 زیر صفر رسید.

    کورش زندی سرپرست پلیس راه بانه هم گفت: به دلیل مسدود شدن جاده توسط یک دستگاه اتوبوس، متأسفانه چند دستگاه سواری با هم برخورد کرده بودند که خسارات جزئی دیدند و به کسی هم آسیبی نرسیده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو