فونیکسریمکسبهتام

بازار کدام خودروها داغ است؟

حباب قیمت در بازار خودروهای وارداتی

عصر خودرو - بررسی ها نشان می دهد، افزایش قیمت خودروهای خارجی در روزهای اخیر موجب شده که طرفداران این نوع خودروها فعلا برای خرید دست نگه دارند.

حباب قیمت در بازار خودروهای وارداتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که در روزهای اخیر، قیمت خودروهای وارداتی با افزایش قابل تاملی روبه‌رو شده است؛ این در شرایطی است که به اعتقاد فعالان بازار، این حباب قیمتی ایجاد شده، باعث تغییر در رویکرد خریداران برای خرید خودروهای خارجی شده است.

    آن طور که از وضعیت خرید و فروش در بازار خودروهای خارجی پیداست، در روزهای گذشته شاهد بودیم که قیمت بعضی از خودروها  حتی 15میلیون تومان نیز افزایش داشته است؛ تا جایی که تلیسمان با افزایش حدود 15میلیون تومانی قیمت مواجه شده است و هم‌اکنون با قیمت 225میلیون تومان فروخته می‌شود.

    فرهاد احتشام‌زاد، رییس انجمن واردکنندگان خودرو، یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار را بسته بودن سایت ثبت‌سفارش خودرو می‌داند و معتقد است که «این اقدام در دو فاز انجام شده است، فاز اول در دی‌ماه سال گذشته که برای واردکنندگان غیرنمایندگی بود و فاز دوم؛ از تیرماه امسال شروع شده است که برای نمایندگان رسمی ایجاد شده و تاکنون ادامه دارد.»

    به گفته وی «اکنون به دوره‌ای رسیده‌ایم که اعتبار ثبت سفارشات صورت گرفته در گذشته رو به پایان است و اقدامی هم از طرف دولت انجام نشده و این مهم باعث افرایش قیمت‌ها در بازار شده است.»

    بر این اساس، در حال حاضر در بازار خودروهای خارجی، هیوندای سانتافه فول نیوفیس اتوپارک با قیمت 263 میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین بنز CLA200 فول 2016 در بازار 670 میلیون تومان، بنز CLA45 فول 2017 حدود 640 میلیون تومان، بنز E250 نیوفیس 2017 حدود 700 میلیون تومان و بی‌ام‌و 2018 اکتیو تور 2017 حدود 294 میلیون تومان قیمت دارد.

    از سوی دیگر، در بازار خودرو سوناتا از افزایش 5میلیون تومانی قیمت برخوردار بوده و با قیمت 185میلیوون تومان به فروش می‌رود. سانتافه فول2017 نیز با افزایش 9میلیون تومانی قیمت، در حال حاضر 265 میلیون تومان است. قیمت سونتو نیز 5میلیون تومان افزایش پیدا کرده و در حال حاضر 300میلیون تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو