فونیکسریمکسبهتام

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری خبر داد؛

از سرگیری طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور

عصر خودرو- سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور : طرح تحویل تاکسی های جدید که از مرداد امسال به طور موقت متوقف شده بود بار دیگر با صدور پیش فاکتورها از سر گرفته شد.

از سرگیری طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مرتضی ضامنی با بیان این که در جلسه ای با حضور نمایندگان گمرک، سازمان برنامه و بودجه و ایران خودرو و در جلسه کارگروه آلودگی هوا مقرر شد طرح نوسازی تاکسی های فرسوده ادامه یابد گفت : ثبت نام طرح نوسازی بیش از 187 هزار تاکسی فرسوده از 12 بهمن 94 آغاز شد و تاکنون نیز بیش از 63 هزار تاکسی فرسوده اسقاط شده است و 55 هزار متقاضی تاکسی نو دریافت کردند.

    سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور درباره علت تعطیلی موقت این طرح افزود : علت توقف تحویل تاکسی های نو، بدهی گمرک به خودروساز و عمل نکردن به تعهداتش بود.

    ضامنی گفت: اگرچه تاکنون 78 هزار تاکسی فرسوده در این طرح ثبت نام کرده اند اما با رفع مشکلات به تحویل 90 هزار تاکسی نو تا پایان سال خواهیم رسید و امیدواریم مرحله دوم طرح نیز در سال 97 اجرایی شود.

    وی افزود: طبق طرح نوسازی تاکسی های فرسوده به مالک تاکسی های فرسوده 200 میلیون ریال وام با بهره 16 درصد داده می شود.

    سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: در مرحله گواهی اسقاط دو گواهی به ارزش 2 میلیون و 500 هزار ریال در مجموع 5 میلیون تومان لحاظ شده و تفاهم نامه های لازم بین سازمان برنامه و بودجه، شرکت های خودروساز، کارگروه کاهش آلودگی هوا و گمرک امضا شده است.

    ضامنی ادامه داد: براساس این تفاهمنامه قرار شد گمرک به ازای هر تاکسی فرسوده اسقاطی 5 میلیون تومان به حساب شرکت خودروساز پرداخت کند.

    وی با بیان اینکه این طرح در چارچوب کاهش آلودگی هوا یکی از راهکارهای بسیار مناسب است، گفت : با همکاری و توجه ویژه دستگاه های متولی این طرح می تواند یکی از موفق ترین طرح های دولت در نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور باشد.

    سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور افزود:‌ متقاضیان دریافت تاکسی نو می توانند با مراجعه به بانک های عامل شامل ملت، تجارت و پارسیان تسهیلات 200 میلیون ریالی با نرخ 16 درصد و بازپرداخت در اقساط 48 ماهه دریافت کنند.
    همچنین این افراد 5 میلیون تومان یارانه گواهی اسقاط و 500 هزار تومان نیز بابت لاشه خودروی فرسوده دریافت می کنند.

    ضامنی گفت : در تهران با احتساب مدل سال 86 تاکسی ها 37 هزار و 488 دستگاه تاکسی فرسوده وجود دارد که تاکنون 13 هزار و 843 دستگاه تاکسی نو جایگزین شده است.

    وی افزود : خودروهای جایگزین شامل سمند EF7 و پژو 405 مجهز به مخزن سی ان جی است.

    سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور درباره نوسازی تاکسی های ون نیز گفت: با توافقی که با شرکت خودروسازی داشته ایم مقرر شد در ماههای آینده دارندگان تاکسی های ون، خودروی فرسوده خود را با ون نو تعویض کنند و پیش بینی شده است تسهیلات ارائه شده به مالکان خودروها تا 80 درصد باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط