فونیکسریمکسبهتام

معظمی در مراسم معارفه مدیرعامل گروه سایپا بیان داشت:

مرکز تحقیقات سایپا موفق تر از سایر مراکز تحقیقاتی خودروسازان

عصر خودرو- رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم معارفه مدیرعامل گروه سایپا گفت: در بین شرکت های خودروسازی کشور، مرکز تحقیقات سایپا، موفق تر از سایر مراکز تحقیقاتی خودروسازان کشور عمل کرده است چون که هم سرمایه گذاری مناسبی در این حوزه صورت گرفته و هم توجه مدیریتی به این بخش بیشتر بوده است.

مرکز تحقیقات سایپا موفق تر از سایر مراکز تحقیقاتی خودروسازان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپا نیوز؛ منصور معظمی، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم معارفه مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا که با حضور مهندس محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا برگزار شد، با قدردانی از زحمات و تلاش های دکتر جمالی گفت: صنعت خودرو در کشورمان به عنوان صنعت استراتژیک و پیشران پس از صنعت نفت است و خیلی مهم نیست که این صنعت متعلق به دولت باشد یا نباشد هرچند که در کشور صنعت خودروی دولتی وجود ندارد و اگر جایی چنین سخنی گفته می شود عاری از حقیقت است و دولت سهامش در صنعت خودرو حداقل است.

    وی افزود: دولت در صنعت خودرو به دنبال رضایت مندی مشتریان است همانگونه که همه دولت ها برای بقا و ماندگاری خویش به دنبال جلب مشارکت و تامین رضایت مندی مردم هستند.
    معظمی تصریح کرد: باتوجه به اینکه تاثیر خودرو در بین مردم فراگیر است تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت به مدیرعامل جدید سایپا کسب رضایت مندی مردم در صنعت خودرو است.
    وی افزود: خودروسازان به دنبال افزایش کیفیت و رضایت مندی مردم باشند البته فعالیت های خودروسازان نشان دهنده افزایش کیفیت محصولات و رضایت مندی مردم است که باید با شتاب بیشتری ادامه یابد. همچنین تیراژ تولید در سایپا جهش بسیار خوبی داشته است که باید این روند ادامه داشته باشد.
    رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در خصوص انتخاب مدیرعامل جدید سایپا گفت: جهرودی مدیری از خانواده صنعت خودرو است و امیدوارم راهی که بنیان گذاری شده است با قوت بیشتر ادامه یابد و به نتیجه دلخواه برسد.
    وی در خصوص انتظارات از سایپا گفت: در این شرکت به دنبال شفافیت بیشتر و روشن شدن موضوع سایپا با سازمان بورس هستیم و این شفافیت به سهامداران کمک خواهد کرد.
    معظمی افزود: هزینه های مالی شرکت باید به درستی مدیریت شده و کاهش یابد. همچنین ارتقای کیفی محصولات باید در دستور کار مدیرعامل قرار گیرد.
    وی تاکید کرد: سایپا باید تنوع محصول را با جدیت بیشتری دنبال کند و همچنین به سمت چابک سازی حرکت کند البته این چابک سازی به هیچ عنوان به منظور کاهش نیروی انسانی نیست.

    رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران سایپا گفت: در بین شرکت های خودروسازی کشور، مرکز تحقیقات سایپا، موفق تر از سایر مراکز تحقیقاتی خودروسازان کشور عمل کرده است چون که هم سرمایه گذاری مناسبی در این حوزه صورت گرفته و هم توجه مدیریتی به این بخش بیشتر بوده است و تنوع سبد محصولات در سایپا به دلیل همین توجه مدیریتی بوده است.
    وی گفت: هیچ کس نمی تواند منکر زحمات آقای جمالی باشد بنابراین به عنوان معاون وزیر صنعت و سهامدار سایپا از زحمات ایشان قدردانی می کنم.
    معظمی افزود: طی حکمی از سوی وزیر صنعت معدن و تجارت، دکتر جمالی به عنوان مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب شده است.
    در ادامه محسن صالحی نیا ضمن قدردانی از زحمات دکتر جمالی اظهار کرد: موفقیت های سایپا مدیون تلاش همه ارکان سایپاست.
    وی در معرفی مدیرعامل جدید سایپا گفت: مهندس جهرودی از بدنه صنعت خودروسازی و آشنا به این صنعت است.
    صالحی نیا افزود: وزارت صنعت به عنوان سیاست گذار صنعت خودرو انتظار ارتقای سطوح تولیدی بر اساس استانداردهای جدید، ایجاد تنوع محصول بر اساس نیاز و توقعات مردم و صادرات بخشی از محصولات را از سایپا دارد.
    وی تاکید کرد: هدف گذاری یک سوم از محصولات تولیدی برای صادرات، کار بسیار سختی است که امیدوارم مدیرعامل جدید سایپا بتواند در این امر با برنامه ریزی دقیق موفق شود.

    در ادامه مهدی جمالی با بیان وضعیت گروه سایپا از زمان ورودش در دو و نیم سال گذشته تاکنون گفت: در بدو ورودم شرایط سایپا بسیار نامناسب بود ولی با برنامه ریزی انجام شده و تلاش همه کارکنان و همراهی آنها و همچنین بهره گیری از دانش و تخصص مدیران، کارشناسان و کارگران گروه سایپا توانستیم امروز به شرایط مناسبی برسیم.

    وی برنامه جهش تولید، اصلاح ساختار مالی، ایجاد جوینت ونچر به صورت 50-50 با شرکت های خارجی، توسعه و تنوع در سبد محصولات و عرضه محصولات جدید را از جمله برنامه های مهمی دانست که در طول حضورش در سایپا بر اساس برنامه ریزی انجام شده دنبال کرده است.

    جمالی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مهندس قاسم جهرودی اظهار امیدواری کرد: مدیران و کارکنان همچون گذشته تمام توان خود را برای ارتقای نام و نشان سایپا و موفقیت در برنامه های مدیرعامل جدید به کار گیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو