فونیکسریمکسبهتام

در مراسم یادبود قربانیان سوانح رانندگی مطرح شد

۶۰۰۰ خانواده هر سال در تصادفات رانندگی بی‌سرپرست می‌شوند

عصر خودرو- طبق بررسی‌های انجام شده حدود یک سوم قربانیان سوانح رانندگی در ایران متأهل هستند و این بدان معناست که سالانه حدود ۶ هزار زن و خانواده بی‌سرپرست می‌شوند.

۶۰۰۰ خانواده هر سال در تصادفات رانندگی بی‌سرپرست می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مراسم یادبود قربانیان سوانح رانندگی، امروز با حضور دست‌اندرکاران حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

    در این مراسم ضمن قدردانی از فعالان صنعت حمل و نقل جاده‌ای، تعدادی از افرادی که در سوانح رانندگی بستگان خود را از دست داده بودند و یا آنکه قطع عضو و مصدوم دائم شده بودند، حضور داشتند.

    در این مراسم عنوان شد که طبق تلاش مجمع عمومی سازمان ملل متحد، میزان سوانح رانندگی دنیا باید بین سال‌های 2011 تا 2020 میلادی کاهش یابد و تعداد کشته‌شدگان سوانح رانندگی از 1.3 میلیون نفر، 50 درصد کاهش یابد، در حالی که با وجود گذشت نیمی از این دهه، تعداد کشته‌شدگان سوانح رانندگی دنیا 1.2 میلیون نفر در سال است و کماکان این اهداف محقق نشده است.

    طبق آمار، میزان کشته‌شدگان سوانح رانندگی در ایران، سالانه فعلاً 16 هزار نفر و تعداد مصدومان 333 هزار نفر در سال است.

    50 درصد کشته‌شدگان تصادفات رانندگی بین 20 تا 50 سال سن دارند و یک سوم قربانیان سوانح رانندگی متأهل هستند؛ یعنی سالانه حدود 6 هزار زن به دلیل سوانح رانندگی بی‌سرپرست و تعداد زیادی کودک یتیم می‌شوند. 7 درصد درآمد ناخالص ملی هزینه تصادفات رانندگی است.

    در این مراسم عنوان شد که در راستای کاهش تلفات تصادفات رانندگی ضرورت دارد ضمن توجه به پنج رکن اصلی؛ عامل انسانی، خودرو، جاده، شرایط آب و هوایی و قوانین و مقررات به توسعه حمل و نقل عمومی و واقعی‌سازی نرخ سوخت پرداخته شود زیرا در کشورهایی که نرخ سود ارزان است، میزان تلفات سوانح رانندگی بالا است.

    در ایران طی 20 سال اخیر 500 هزار نفر در رانندگی کشته شده‌اند و چندین برابر این رقم نیز مصدوم داریم.

    در سوانح رانندگی ایران روزانه 50 نفر جان می‌بازند، به عنوان مثال فردا از صبح تا شب 50 نفر در سوانح رانندگی ایران جان خواهند باخت.

    براساس آمار وزارت راه و شهرسازی، سهم حمل و نقل عمومی زمینی (ریلی و جاده‌ای) کاهش یافته است و در 10 سال اخیر استفاده از حمل و نقل شخصی رشد یافته است و این نشان از خودرومحور شدن کشور دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو