فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها:

عدم تحقق اهداف برنامه ۱۰ ساله کاهش تلفات رانندگی دنیا

خودرو و جاده باید خطای انسانی را پوشش دهند

عصر خودرو- مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه انسان جایزالخطا است و نمی‌توان انتظار داشت که در طول دوران زندگی یک خطای ترافیکی نداشته باشد، گفت: در این حوزه ضروری است خودرو و جاده خطای عامل انسانی را پوشش دهند.

عدم تحقق اهداف برنامه ۱۰ ساله کاهش تلفات رانندگی دنیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،‌ مراسم یادبود قربانیان سوانح رانندگی به مناسبت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی (28 آبان ـ 19 نوامبر)، امروز با حضور دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل جاده‌ای، مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، اورژانس، راهداری و دیگر دست‌اندرکاران حمل و نقل جاده‌ای به همت جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها برگزار شد.

    در این مراسم مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار داشت: در سال 2009 میلادی در سمینار مسکو وزرای حمل و نقل تصمیم گرفتند به دلیل رقم بالای کشته‌شدگان سوانح رانندگی در دنیا که 1.3 میلیون نفر در سال بود، برنامه‌ای ارائه دهند تا میزان تلفات سوانح رانندگی در دنیا کاهش یابد.

    بهروز قروی ادامه داد: این طرح به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه و مقرر شد در برنامه‌ای 10 ساله از سال 2011 میلادی تا سال 2020 میلادی دهه ارتقاء‌ ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح رانندگی باشد.

    وی ادامه داد:سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی مأمور شدند برنامه این دهه را تهیه کنند تا بدین ترتیب تا سال 2020 میلادی تعداد کشته‌شدگان سوانح دنیا 50 درصد کاهش یابد اما امروز که بیش از نیمی از این دهه گذشته است تعداد کشته‌شدگان سوانح رانندگی در دنیا حدود 1.2 میلیون نفر است و در واقع این اهداف هنوز محقق نشده است.

    مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: البته در ایران بابت کاهش سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن اقدامات مؤثری انجام شد و رقم 27 هزار نفر کشته در سال به حدود 16 هزار کشته در سال کاهش یافت و از این پس کاهش این رقم بسیار سخت است.

    قروی افزود: برنامه کاهش سوانح رانندگی بر دو پایه استوار است، ابتدا اقدامات پیشگیرانه تا به کاهش سوانح رانندگی منجر شود و سپس موضوع بخشندگی خودرو و جاده است.

    مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها توضیح داد: انسان جایزالخطا است و نمی‌توان انتظار داشت که به هیچ عنوان در طول زندگی خود خطای رانندگی نداشته باشد و البته کیفر یک اشتباه در رانندگی هم نباید مرگ باشد بنابر این باید تمهیداتی اندیشید تا خودرو و جاده بخشنده باشند و خطای عامل انسانی را جبران کنند و این از وظایف ما است.

    قروی گفت: تحمل انرژی فمتیک بدن انسان پایین است و یک برخورد با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت به مرگ انسان منجر می‌شود و در تصادف با سرعت 30 کیلومتر در ساعت لطمات جبران‌ناپذیری به بدن انسان وارد می‌شود. بنابر این ضروری است که جاده و خودرو این کاستی رفتاری و فیزیکی بدن انسان را جبران کنند.

    مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها افزود: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در 22 استان نماینده فعال دارد و به زودی در دو استان دیگر نیز نمایندگی تأسیس می‌کنیم.

    قروی گفت: عمده فعالیت ما در استان‌ها برگزاری همایش‌ها در حوزه ایمنی رانندگی، فرهنگ‌سازی ترافیکی و اصلاح رفتار ترافیکی است.

    وی ادامه داد:‌برگزاری کلاس‌های آموزشی رانندگی برای رانندگان و آموزش‌های ترافیکی برای دانش‌آموزان و حضور در جلسات کمیته ترافیک استان‌ها در کنار شناسایی نقاط پرحادثه از دیگر فعالیت‌های ما است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو