فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد

سه تخلف عمده موتورسواران در تیررس پلیس

تردد ۳ میلیون موتور شماره‌گذاری شده در تهران

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای ثبت مکانیزه تخلف موتورسیکلت‌ها از اول آذر خبر داد و گفت: سرعت، عبور از چراغ قرمز و ورود به خط ویژه از جمله تخلفات ثبت‌شده توسط این سامانه است.

سه تخلف عمده موتورسواران در تیررس پلیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ثبت مکانیزه تخلفات موتورسیکلت‌ها از اول آذر اظهار داشت: تا قبل از این دوربین‌های ثبت تخلف نسبت به ثبت تخلف خودروها اقدام می‌کردند که با تغییراتی که در سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آنها به وجود آمد، می‌توان تخلف موتورسیکلت‌ها را نیز از طریق این سامانه انجام داد.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تأکید بر این مطلب که ثبت تخلف توسط سامانه‌ها در کنار ثبت تخلف به صورت دستی انجام می‌شود، تصریح کرد: عبور از چراغ قرمز، سرعت و عبور از منطقه ویژه و اضطرار توسط موتورسیکلت‌ها ازجمله مواردی است که توسط دوربین‌ها ثبت و اعمال قانون می‌شود.

    این مقام ارشد پلیس تهران در خصوص ورود موتورسیکلت‌ها به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد گفت: برای اجرایی شدن ثبت تخلف این دو حوزه باید شورای شهر مصوبه دهد و ابزار کنترلی آن مهیا شود؛ در حال حاضر هیچ بحثی برای ورود موتورسیکلت به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک وجود ندارد.

    وی افزود: به دلیل ایجاد محدودیت ورود خودرو به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد، عده‌ای از افراد به سراغ خرید موتور رفته و از این طریق بخشی از امورات خود را می‌گذرانند.

    سردار مهماندار با اعلام این مطلب که معضلی به نام بی‌انضباطی در حوزه موتورسیکلت وجود دارد و باعث ایجاد یکسری نگرانی‌ها شده، عنوان کرد: ما قصد نداریم که با اعمال قانون به قشری که از طریق موتورسیکلت امرار معاش می‌کنند، صدمه وارد کنیم؛ اولویت ما کارهای فرهنگی‌، ‌اطلاع‌رسانی و آموزشی است.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: هم‌اکنون 3 میلیون موتورسیکلت شماره‌گذاری شده در تهران تردد می‌کند، البته تعدادی موتورسیکلت نیز با شماره شهرستان در تهران تردد دارند و باید ما موتورسیکلت‌ها را ساماندهی کنیم.

    وی گفت: سه تخلفی که به واسطه دوربین‌ها ثبت می‌شود، مسائلی نیست که به معیشت موتورسواران لطمه بزند، بلکه انجام این تخلفات می‌تواند به جان خود موتورسیکلت‌سواران صدمه وارد کند.

    سردار مهماندار در خصوص ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌سواران به تونل‌ها اظهار داشت: موتورسیکلت‌ها از خط اضطرار تونل‌ها استفاده کرده و کمتر دچار تصادف می‌شوند، اما به دلیل آلودگی هوا دچار سرگیجه شده و به زمین می‌خورند؛ به همین دلیل ورود آنها به تونل‌ها ممنوع اعلام شد.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره مبلغ جریمه تخلف موتورسیکلت‌ها گفت: جریمه تخلف موتورسیکلت و خودرو یکی است؛ چراکه نوع تخلف و اتفاقی که به دنبال آن به وقوع می‌پیوندد، مثل هم است.

    وی تأکید کرد: ایستادن چند دقیقه‌ای پشت خط قرمز برای یک موتورسوار موجب نمی‌شود که به ارتزاقش صدمه بزند و باید گفت که لازمه درآمد این قشر این نیست که از چراغ قرمز عبور کند، به همین دلیل ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، سرعت و عبور از خط اضطرار توسط دوربین‌های ثبت تخلف اجرایی می‌شود.

    سردار مهماندار با اعلام این مطلب که موتورسواران باید تغییر آدرس و تلفن خود را با مراجعه به پلیس‌+10 اصلاح کنند، گفت: تخلفات موتورسواران به آدرس آنها ارسال می‌شود، بنابراین بهتر است که تغییر آدرس هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

    وی در خصوص باقیماندن موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌ها و عدم مراجعه مالکان آنها گفت: در حال حاضر 170-160 هزار موتور در پارکینگ باقی مانده‌اند که باید مراجع قضایی برای آن تعیین تکلیف کنند؛ به دلیل آنکه موتور قیمت پایینی داشته و در بسیاری از موارد هزینه پارکینگ و جریمه بیشتر از آن است مالکان در بیشتر موارد برای ترخیص آن مراجعه نمی‌کنند.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره بحث معاینه فنی موتورسیکلت‌ها و همچنین بیمه شخص ثالث و همچنین جریمه در صورت عدم وجود آنها، گفت: در آینده با اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت سامانه‌های موجود نسبت به درج این‌گونه تخلفات نیز اقدام خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: تهران نیازمند نظم است و بخشی از آن به حوزه موتورسیکلت‌ها برمی‌گردد و باید موتورسواران بدانند که رعایت نظم به ارتزاق آنها ارتباطی ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو