فونیکسریمکسبهتام

چند پلاک خودرو در ایران وجود دارد؟

عصر خودرو- آمارهایی که راهنمایی و رانندگی درباره خودروهای تولید شده، منتشر کرده نشان می‌دهد در کل کشور ۲۰ میلیون خودرو شماره‌گذاری شده است که یک پنجم آن معادل ۴میلیون خودرو، سهم شهر تهران است.

چند پلاک خودرو در ایران وجود دارد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از همشهری، همچنین تعداد موتورسیکلت‌هایی که در شهر تهران وجود دارد، 3میلیون است و این در حالی است که وسعت کل معابر تهران 2911 کیلومتر است که نسبت به‌خودروها بسیار کمتر است یعنی تعداد خودروها 8 برابر ظرفیت معابر است.

    برابر اطلاعات اعلامی مرکز مطالعات ترافیک شهرداری تهران، هر روز 1033خودروی جدید و به‌عبارتی در هر ساعت از شبانه روز، 43دستگاه خودرو جدید وارد معابر تهران می‌شود. این درحالی است که روند خروج خودروهای فرسوده آنقدر کم است که هیچ‌گاه اعلام نمی‌شود و هیچ‌یک از نهادهای دست‌اندرکار خروج خودروهای فرسوده، عدد مؤثری از خروج فرسوده‌های تهران اعلام نکرده و نمی‌کنند. از سویی هر خودرو برای عبور و مرور به حداقل 25مترمربع فضای حرکتی نیاز دارد و این یعنی روزانه باید 25هزار مترمربع به وسعت معابر تهران افزوده شود که چنین چیزی غیرممکن است و بدین‌ترتیب گره ترافیک هر روزه در معابر محدود تهران کورتر از دیروز می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط