فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم خودرو ۹۶ (۲۶)

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری : ایران به بزرگترین تولید کننده باطری منطقه تبدیل خواهد شد

عصر خودرو - در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران گویگ نرسسیان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات تخصصی برق در نشستی خبری پیرامون مسائل و مشکلات این صنف گفت: باطری خودرو یک قطعه تخصصی است و باید توسط افراد واقف به این امر نصب،تعویض و یا سرویس شود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری : ایران به بزرگترین تولید کننده باطری منطقه تبدیل خواهد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲:۰۰
  • رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری : ایران به بزرگترین تولید کننده باطری منطقه تبدیل خواهد شد
  • 1
  • 1

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، او پیرامون شکایتهای مکرر به اتحادیه افزود: متاسفانه در سطح شهر، تعمیرگاه های فاقد مجوز و افراد غیرمتخصص اقدام به نصب و سرویس این قطعه می کنند که باعث بروز مشکل و نارضایتی مصرف کننده می شود و برای طرح شکایت به اتحادیه مراجعه می کنند.
نرسسیان در ادامه افزود: کشور ما به طور تقریبی ١٧ میلیون خودرو دارد و سالانه به ١٢ میلیون باطری نیازمند هستیم که از این رقم 10  میلیون به صورت داخلی ساخته می شود.
او در خصوص همکاری کشورهای خارجی با ایران گفت: پس از برداشتن تحریم ها و با اجرای برجام فناوری ساخت باطری به کشور منتقل شده است و کشورهای خارجی مانند ترکیه و کره بسیار علاقه مند به همکاری با ایران هستند.
نرسسیان با اشاره به اینکه به طور معمول میزان نیاز خودروهای داخلی به باطری قابل توجه است، بیان کرد: کشورهای منطقه هیچکدام تکنولوژی ساخت باتری را ندارند و فقط ترکیه است که ظرفیت تولید این قطعه را دارد که تولید و مصرف آن صرف خود کشور ترکیه می شود و اگر حمایت از طرف مسئولین باشد ایران با پتانسل بالا می تواند یکی از بزرگترین تولید کنندگان باطری در منطقه باشد.
رىیس اتحادیه مهمترین مانع در تولید باطری را کمبود مواد اولیه دانست و گفت: باطری نیاز به سرب دارد. این مقدار در یک باطری به 60%؜ میرسد که متاسفانه سرب در کشور ما صادر می شود و تولید کننده مجبور به ذوب باطری های فرسوده و تصفیه آن برای رسیدن به سرب می شود.یکی دیگر از این موانع بهره بانکی است که در ایران برابر ١٨ درصد و در دنیا به طور معمول ٢ الی ٣ درصد است که باعث می شود قیمت نهایی برای تولیدکنندگان داخلی گران تمام شود.
او با اشاره به موضوع قاچاق نیز اینگونه توضیح داد: ٢ سال پیش قاچاق باطری و جنس تقلبی در بازار ایران بیداد می کرد اما با کمک پلیس،تعزیرات و نهادهای وابسته توانستیم نرخ قاچاق را به زیر 10 درصد برسانیم.
او در خصوص باطری های ایرانی با اشاره به اینکه این باطری ها از کیفیت خوبی بهره می برند توضیح داد: بعد از برجام توانستیم کیفیت را بالا ببریم و این بالاتر بردن کیفیت باعث شده تا طول عمر باطری ها بالاتر برود و مصرف باطری کمتر بشود.این امر واردات را کمرنگ کرده است و خریداران را به سمت خرید کالای ایرانی سوق می دهد.
نرسسیان با اشاره به این نکته که در ایران توانستیم به تولید باطری هایی مانند 90،35،45 آمپر دست پیدا کنیم، افزود: ما با تولید اینگونه باطری ها که در گذشته وارداتی بوده اند توانستیم به خودکفایی برسیم و نیاز به واردات را با تعرفه بالای ٥٥ درصد در کشور به حداقل برسانیم.
وی در خصوص خودروهای خارجی مونتاژ داخل نیز توضیح داد: شرکت برنا باطری تنها شرکتی است که توانسته با توجه با استانداردهای خواسته شده از طرف شرکت پژو به تولید باطری برای این خودروها بپردازد. ما هیچگونه نگرانی برای خودروهای مونتاژ شده نخواهیم داشت و برای هر مدل یک باطری مخصوص را در بازار خواهیم داشت.
نرسسیان در آخر با بیان اینکه لیست قیمت خدمات و اجرت باید بر روی دیوار تعمیرگاه نصب شده باشد، افزود: تمامی مراکز دارای مجوز موظف هستند لیست قیمت خدمات و اجرت را که اتحادیه تنظیم کرده است را به دیوار بچسبانند و از آن پیروی کنند.قیمت تست،تشخیص و باز و بسته کردن در مراکز مجاز 15 هزار تومان تعیین شده است و خریداران حتما باید کالای ایرانی همراه با گارانتی را از مراکز  دارای مجوز درخواست کنند و هرگونه مشکل و شکایت را با اتحادیه در میان بگذارند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو